InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Surse de finantareinformatii complete privind modalitati de finantare si extindere a afacerii

Abonati-va la feed-ul surse de finantare
Credite garantate prin Fondul European de Investitii pentru antreprenorii romani
22.10.2015

Sase banci din Romania, Tarile de Jos, Franta, Irlanda, Italia si Spania, au semnat luni, 19 octombrie, un acord de garantare in valoare de 237 de milioane de euro cu Fondul European de Investitii (FEI) pentru a facilita accesul IMM-urilor din aceste tari la surse de finantare din piata. Se estimeaza ca acest acord, derulat in cadrul Programului Uniunii Europene pentru ocuparea fortei de munca si inovare sociala (EaSI), va sprijini aproximativ 20.000 de IMM-uri sa obtina credite de finantare.

 

Context

 

Acordurile au fost semnate, la numai 5 luni de la lansarea initiativei EaSI, intre FEI si urmatoarele banci: Nextebank (Romania), Qredits Microfinanciering (Tarile de Jos), Association pour le Droit à l'Initiative Economique (Franta), Microfinance Ireland (Irlanda), PerMicro (Italia) si Laboral Kutxa/ Caja Laboral Popular (Spania).

Persoanele care au dificultati in a intra pe piata fortei de munca si doresc sa isi infiinteze propria microintreprindere sunt in special vizate de cele 6 acorduri de finantare.

 

 

Sursa: CE

"Enjoy it's from Europe"- peste 100 milioane de euro pentru promovarea agriculturii europene in 2016
20.10.2015

In 2016 producatorii europeni vor beneficia de programe in valoare de 111 milioane EUR pentru a gasi piete noi in afara Uniunii Europene si a promova consumul in exteriorul si in interiorul UE.

 

Masurile de promovare reprezinta o parte esentiala din masurile prezentate de Comisia Europeana in sprijinul agricultorilor.

 

In 2016 producatorii europeni vor beneficia de programe in valoare de 111 milioane EUR pentru a gasi piete noi in afara Uniunii Europene si a promova consumul in exteriorul si in interiorul UE. Masurile de promovare reprezinta o parte esentiala din masurile prezentate de Comisia Europeana in sprijinul agricultorilor.

 

 "Enjoy, it's from Europe": Noua politica de promovare adoptata de Comisia Europeana va sprijini profesionistii din sector sa patrunda pe pietele internationale sau sa isi consolideze pozitia pe aceste piete si sa sensibilizeze consumatorii europeni la eforturile depuse de agricultorii europeni. Pentru a atinge acest obiectiv, Comisia va pune la dispozitie mai multe resurse, va creste rata de cofinantare si va reduce formalitatile administrative pentru aprobarea proiectelor. Aceste masuri fac parte din efortul de crestere progresiva a bugetului UE disponibil pentru promovare, de la 61 de milioane EUR in 2013 (anul in care au fost propuse noile reguli), pana la 200 de milioane EUR in 2019.

 

In temeiul noilor reguli, ratele de cofinantare ale UE vor creste de la 50 % la 70-80 % (pana la 85 % pentru Grecia si Cipru). In acelasi timp, cofinantarea nationala dispare, creand astfel conditii de concurenta echitabile intre statele membre. Formalitatile administrative se vor reduce in mod semnificativ in timpul procesului de selectie a proiectelor, facand-o mai usor de aplicat.

 

Programul pentru 2016 vizeaza o lista de tari terte selectate (lista completa este disponibila in anexa) care prezinta cel mai mare potential de crestere, in special pentru sectoarele care se confrunta cu o situatie deosebit de dificila pe piata, cum ar fi sectorul produselor lactate si sectorul carnii de porc. Din suma totala, 30 de milioane EUR au fost alocate cu precadere in pachetul de sprijin prezentat de Comisarul Hogan la inceputul lunii septembrie pentru a sprijini actiunile de promovare in aceste doua sectoare.

 

Context:

 

Principalele elemente ale noilor reguli privind promovarea sunt:

 

Principalele elemente ale noilor reguli privind promovarea sunt:

§  o crestere semnificativa a ajutoarelor destinate campaniilor de informare si promovare;

§  rate de cofinantare UE semnificativ mai mari in comparatie cu regimul actual;

§  punerea in aplicare a unei strategii europene de promovare, care va permite o mai buna directionare a actiunilor in domeniu;

§  extinderea domeniului de aplicare a masurilor prin extinderea categoriilor de beneficiari eligibili sau a gamei de produse, sau prin autorizarea mentionarii originii si marcii produselor, in anumite limite;

§  simplificarea procedurilor administrative, prin realizarea evaluarii si selectiei programelor intr-o singura etapa;

§  facilitarea gestionarii programelor multinationale, prin intermediul unui ghiseu unic al Comisiei, la Agentia Executiva pentru Consumatori, Sanatate si Alimente (CHAFEA).

 

Un element-cheie al noii politici de promovare este stabilirea unui program anual de lucru (Decizia de punere in aplicare a Comisiei), care stabileste prioritatile strategice pentru masuri de promovare in ceea ce priveste produsele, sistemele si pietele vizate si bugetele alocate corespunzatoare. Obiectivul este de a avea o politica dinamica si proactiva, adaptata in fiecare an la noile oportunitati de piata si la nevoile sectorului.

 

 

MS Word
Anex?.docx
Anex?.docx
39,86 KBytes
20.10.2015 17:05
Document PDF
CELEX_32015R1829_RO_TXT.pdf
CELEX_32015R1829_RO_TXT.pdf
345,01 KBytes
20.10.2015 17:05
Antreprenorii se pot inscrie in cadrul Programului UNCTAD/EMPRETEC incepand cu 19 oct 2015
19.10.2015

Detalii suplimentare la: http://www.aippimm.ro/articol/programe/programe-nationale-2015/programul-unctad-empretec-romania-pentru-sprijinirea-dezvoltarii-intreprinderilor-mici-si-mijlocii

Antreprenorii  care doresc instruire pentru afacerea lor pot profita de oportunitatea oferita prin programul cu fonduri nerambursabile numit "UNCTAD/EMPRETEC Romania pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii".

 

EMPRETEC este un program integrat de pregatire, care ofera intreprinzatorilor instruire si asistenta tehnica, precum si un cadru institutional pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale si cresterea competitivitatii pe piata locala si internationala a intreprinderilor mici si mijlocii.

EMPRETEC este un program international pentru dezvoltarea si sprijinirea antreprenorilor, desfasurat sub egida Conferintei Natiunilor Unite pentru Comert si Dezvoltare (UNCTAD - Geneva),  fiind operational in 32 de tari din America Centrala, America Latina, Africa si Orientul Mijlociu.

Grupul tinta al programului include antreprenori existenti sau potentiali precum si top manageri, inclusiv specialisti din organizatii publice sau private presupusi a se comporta de o maniera antreprenoriala sau manageriala.

 

Obiectivele Programului sunt: sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, crearea de noi locuri de munca, cresterea numarului de intreprinderi mici si mijlocii capabile sa faca fata competitiei si fortelor concurentiale in conditiile globalizarii pietelor.

Programul isi propune
a) identificarea intreprinzatorilor de succes; 
b) dezvoltarea competentelor personale antreprenoriale si a capacitatii manageriale; 
c) dezvoltarea metodelor moderne de afaceri; 
d) mobilizarea resurselor antreprenoriale romanesti si intarirea dinamismului antreprenorial al intreprinderilor mici si mijlocii din Romania; 
e) incurajarea schimbului de experienta si a dezvoltarii relatiilor pe plan local dar si la nivel international;
f) dezvoltarea capacitatii intreprinderilor mici si mijlocii de a elabora si implementa strategii de afaceri competitive; 
g) sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii pentru extinderea pietelor de desfacere si cresterea exporturilor; 
h) dezvoltarea contactelor si retelelor de afaceri in afara Romaniei si initierea de cooperari transfrontaliere.

 Bugetul Programului

Pentru realizarea programului se aloca de la bugetul de stat pe anul 2015 suma de 1.000.000 lei, impartita in mod egal celor 8 OTIMMC organizatoare: Brasov, Cluj Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Ploiesti, Targu Mures, Timisoara, care incheie parteneriate cu institutii publice si/sau private, contracteaza serviciile specifice organizarii workshop-urilor de pregatire antreprenoriala UNCTAD/EMPRETEC, asigura publicarea pe site-ul www.aippimm.ro a locatiilor si perioadelor de desfasurare a acestora, si asigura cheltuielile de organizare si promovare a workshop-urilor, precum  si onorariile trainerilor pentru sustinerea celor 8 workshop-uri.

Derularea Programului

Perioadele de desfasurare a workshop-urilor si locatiile vor fi afisate pe site-ul www.aippimm.ro in cadrul aceluiasi workshop nu pot participa rude de gradul I, rude de gradul II si sot/sotie. Numarul maxim de beneficiari este de 160 participanti/workshop.

 Beneficiarii Programului

Pot beneficia de prevederile Programului persoanele fizice care indeplinesc cumulativ, la data depunerii formularului de inscriere in program prevazut in anexa nr.1, urmatoarele criterii de eligibilitate:

a) sa fie cetateni romani;
b) sa aiba studii medii sau superioare definitivate cu diploma de Bacalaureat/Licenta sau adeverinta care sa ateste finalizarea studiilor;
c) sa se inscrie la activitatile prevazute in Program, prin completarea formularului de inscriere.

 

Inscrierea se face doar online, pe site-ul AIPPIMM, http://programe2015.aippimm.ro/

incepand cu data de 19 octombrie 2015, orele 10.00. 00 (daca intampinati probleme puteti suna la acest numar de telefon: 021/335.26.32).

 

Finantator: Guvernul Romaniei

Sursa: DIMMMAT

 

 

MS Word
procedura-unctad-empretec---2015.doc
procedura-unctad-empretec---2015.doc
189,00 KBytes
19.10.2015 14:22
Programul Transnational Dunarea: S-a lansat primul apel de propuneri de proiecte
16.10.2015

 

Primul apel de propuneri de proiecte pentru Programul Transnational Dunarea a fost lansat la Budapesta si este deschis pana pe 3 noiembrie 2015.
Expresiile de Interes pot fi completate numai on-line, in site-ul programului. Ghidul Aplicantului pentru acest prim apel, impreuna cu alte informatii utile, pot fi gasite la adresa: http://www.interreg-danube.eu/calls/calls-for-proposals/first-call


Programul Transnational DUNAREA finanteaza proiecte care urmaresc imbunatatirea politicilor publice si a cooperarii institutionale, implementate de un parteneriat transnational extins. Pot primi finantare proiecte depuse de autoritatile locale, regionale sau nationale, organismele de drept public, Gruparile Europene de Cooperare Teritoriala (GECT), organizatiile internationale si organismele private, inclusiv IMM-uri.
Aria eligibila este constituita din 14 state: Austria, Bulgaria, Cehia, Germania, Ungaria, Romania, Slovenia, Slovacia, Bosnia si Hertegovina, Muntenegru, Serbia, Moldova si Ucraina.
Bugetul total al programului este de 262.989.835,60 de euro, din care 202.095.405 euro reprezinta finantarea nerambursabila din FEDER.
Romania este Autoritate Nationala a programului prin MDRAP. Autoritatea de Management este stabilita in cadrul Ministerul Economiei Nationale din Ungaria, iar Secretariatul Comun la Budapesta.
Auditul Programului va fi realizat de Directia Generala pentru Auditul Fondurilor Europene din Ungaria, iar atributiile de certificare vor fi indeplinite de catre Trezoreria de Stat a Ungariei.

Sursa: MDRAP

 

 

MS Word
fisa_prezentare_Dunarea.doc
fisa_prezentare_Dunarea.doc
1,19 MBytes
16.10.2015 14:17
MFE DG POCU a publicat spre consultare Ghidul Solicitantului Conditii Specifice Dezvoltare Locala Integrata
13.10.2015

MFE - DG POCU a publicat spre consultare Ghidul Solicitantului Conditii Specifice Dezvoltare Locala Integrata, Axa Prioritara 4 - Incluziunea sociala si combaterea saraciei. Actiunile planificate in cadrul AP 4 vizeaza toate regiunile de dezvoltare.
Toate intrebarile legate de Ghidul solicitantului, precum si propunerile si sugestiile de imbunatatire pot fi transmise pana la data de 23 octombrie 2015 pe adresa de email consultare.pocu@fonduri-ue.ro

Sursa: MFE-DG POCU

Document PDF
ghidul solicitantului.pdf
ghidul solicitantului.pdf
407,01 KBytes
13.10.2015 11:31
Programul national pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului
08.10.2015

IMM-urile din Romania interesate de programul national cu finantare nerambursabila prin care isi pot promova gratuitprodusele proprii in cadrul a 8 Targuri Regionale pentru artizanat si mestesuguri.

Reprezentantii AIPPIMM au anuntat ca aplicatia de inscriere online va fi deschisa incepand cu data de 12 octombrie 2015, ora 10.00.

 

Buget: 1.700.000 lei

 

Obiective specifice:

 

Programul urmareste, prin organizarea a opt Targuri Regionale pentru Artizanat si Mestesuguri 2015, sustinerea micilor mestesugari in promovarea produselor proprii si conservarea si stimularea promovarii mai largi a traditiilor autohtone prin:
a) castigarea de piete externe noi pentru acest tip de produse si servicii;

b) stimularea cererii interne de servicii si produse, care presupun un grad important de prelucrare manuala;

c) cresterea vizibilitatii pe piata atat a mestesugarilor, cat si a produselor si serviciilor furnizate de acestia;

d) imbunatatirea accesului mestesugarilor la informatii de piata si facilitarea valorificarii acestor informatii;

e) dezvoltarea contactelor de afaceri si stabilirea unor legaturi parteneriale;

f) promovarea serviciilor si produselor realizate apelandu-se la tehnologii traditionale si avand o componenta de prelucrare manuala semnificativa.

Solicitanti eligibili

Pot beneficia de prevederile Programului operatorii economici: intreprinderi mici si mijlocii infiintate conform legii, respectiv societatile comerciale, societatile cooperative, inclusiv societatile cooperative mestesugaresti mixte, persoanele fizice autorizate care desfasoara activitati economice in mod independent, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale si asociatiile profesionale sau fundatiile.

Cum se va desfasura programul

Programul consta in organizarea Targurilor Regionale pentru Artizanat si Mestesuguri 2015.

Perioada de desfasurare a evenimentelor precum si locatia vor fi afisate pe site-ul institutiei cu cel putin 20 de zile inainte.

In cadrul targurilor regionale beneficiarii eligibili vor putea prezenta produsele proprii (mestesugaresti si/sau de artizanat) si vor putea desfasura activitati economice in conditiile legislatiei in vigoare.

Beneficiarii  prezenti la targuri vor putea organiza la standul propriu pentru vizitatorii interesati, sesiuni de ateliere de lucru. In cadrul atelierelor de lucru  artizanii si mestesugarii vor explica si demonstra practic cum se pregatesc si se obtin produsele lor  - covoare tesute manual, covoare innodate, confectionarea iilor, tapiserii, stergare; impletituri - sfoara, nuiele, fibre vegetale; ateliere de olarit, tesut, broderie, dantelarie, ceramica traditionala si decorativa, iconografie, confectionarea de papusi folclorice, incondeierea oualor, confectionarea mastilor, prepararea culorilor vegetale si vopsirea materialelor traditional, confectionarea articolelor din piele, din fier, articolelor din sticla, articolelor din lemn; atelier de restaurare; atelier de prelucrarea lemnului si mic mobilier artizanal, creatie bijuterii etc.

Atelierele de lucru mentionate si altele din acest domeniu trebuie sa respecte traditia populara atat in ceea ce priveste modul de prelucrarea a materialelor folosite, cat si in produsul final.

Informatii splimentare:

http://www.aippimm.ro/articol/programe/programe-nationale-2015/programul-na-355-ional-multianual-pentru-sus-355-inerea-me-351-te-351-ugurilor-351-i-artizanatului-2

 

 

 

MS Word
Programul national pentru sus?inerea me?tesugurilor ?i artizanatului.docx
Programul national pentru sus?inerea me?tesugurilor ?i artizanatului.docx
43,62 KBytes
08.10.2015 17:34
MS Word
anexa-2-tnam-cerere-tip-participare-2015-final.doc
anexa-2-tnam-cerere-tip-participare-2015-final.doc
58,00 KBytes
08.10.2015 17:34
MS Word
procedura-mestesuguri-2015-cu-obs-cc--incluse-varianta-final-.doc
procedura-mestesuguri-2015-cu-obs-cc--incluse-varianta-final-.doc
160,00 KBytes
08.10.2015 17:34
MS Word
anexa-1tram-formular-de-inscriere--2015-final.doc
anexa-1tram-formular-de-inscriere--2015-final.doc
48,00 KBytes
08.10.2015 17:37
Apelul H2020, BG-12-2015- faza 1 Sprijinirea IMM-urilor in dezvoltarea si replicarea pe piata a solutiilor inovative dedicate cresterii albastre
06.10.2015

Apelul H2020, BG-12-2015- faza 1 "Sprijinirea IMM-urilor in dezvoltarea si replicarea pe piata a solutiilor inovative dedicate cresterii albastre" pus in aplicare prin schema de finantare SME  Instrument, finanteaza 70%din totalul costurilor eligibile este finantat prin SME Instrument.

Contributia IMM-urilor la dezvoltarea "Blue Growth Strategy" poate fi semnificativa, mai ales in domeniul biotehnologiei marine sau in acvacultura marina.

 

Potentialul oceanelor, marilor si coastelor Europei este semnificativa pentru crearea de locuri de munca si crestere economica, in cazul in care investitiile corespunzatoare se fac in cercetare si inovare. Contributia IMM-urilor la dezvoltarea "Blue Growth Strategy" poate fi semnificativa, mai ales in domeniul biotehnologiei marine, precum si tehnologii si serviciilor legate de acvacultura marina.

 

In cadrul SME Instrument, participantii pot propune pentru faza 1, in scopul de a transmite propunerea in faza 2, la o data ulterioara, sau pot fi directionate direct la pasul 2. Pentru propuneri in Faza 2 a SME Instrument, "obiectivul este de a dezvolta proiecte de inovare axate pe activitati, cum ar fi demonstrative, testari, prototipuri, statii pilot, scalarea, miniaturizarea, proiectare, replicare pe piata pentru a aduce o idee inovatoare (produs, proces, serviciu, etc.) la disponibilitatea industriala si maturitatea pentru introducerea pe piata.

 

Apelurile  SME Instrument sunt deschise si organizate continuu cu date intermediare anuale. Cererile pot fi depuse in orice moment. Urmatorul termen in 2015 fixat pentru 25.11.2015. Comisia Europeana considera ca propunerile care necesita o contributie din partea UE intre 0,5 si 2,5 milioane de euro ar putea face fata provocarilor specifice in etapa 2, in mod corespunzator. Proiectele sunt de asteptat sa fie dezvoltate intre 12 si 24 luni.

 

Propunerile de proiecte pot fi depuse pana in 25.11.2015.

 

Sursa: Horizon 2020 

 

 

 

 

Guvernul a aprobat cadrul financiar al gestionarii fondurilor europene pentru perioada 2014-2020
25.09.2015

Ministerul Fondurilor Europene a supus aprobarii Guvernului Ordonanta de Urgenta privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, act normativ care stabileste fluxurile financiare aferente utilizarii fondurilor europene nerambursabile in exercitiul financiar 2014-2020.

"Pornind de la experienta acumulata in perioada 2007-2013, venim cu elemente noi in sprijinul beneficiarilor. In primul rand, prefinantare acordata pentru salarii, onorarii si cheltuieli cu deplasarile, astfel incat acestia sa aiba la dispozitie sumele necesare pentru a-si implementa proiectele fara intarzieri si dificultati. Mai mult, introducem posibilitatea ca autoritatile de plata sa vireze direct in conturile partenerilor sumele eligibile, simplificand astfel procesul de rambursare si scurtand perioada de timp in care organizatiile implicate in proiecte asteapta sa le fie decontate cheltuielile", a precizat domnul Marius Nica, ministrul fondurilor europene. 

Una dintre masurile care vizeaza in mod direct intarirea disciplinei financiare si cresterea eficientei utilizarii fondurilor se refera la introducerea unei atributii a Ministerul Finantelor Publice de a efectua redistribuiri de credite de angajament si bugetare intre ordonatorii de credite ai bugetului de stat, cu avizul Ministerului Fondurilor Europene, in functie de stadiul implementarii proiectelor/ programelor finantate din fonduri europene la nivelul fiecarei institutii. 

In ceea ce priveste prefinantarea acordata, beneficiarii vor avea obligatia de a justifica utilizarea acesteia in termen de 10 zile de la expirarea perioadei pentru care s-a acordat, ceea ce va avea ca rezultat atat absorbtia efectiva a fondurilor prin stabilirea unor termene clare de justificare cat si asigurarea lichiditatilor necesare beneficiarilor. Prefinantarea se va vira pe baza de state estimative, in transe, pentru o perioada de maxim 3 luni.

Actul normativ se aplica gestionarii asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei din Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European, Fondul de Coeziune si Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane in perioada de programare 2014-2020, precum si a prefinantarii si cofinantarii aferente acestei asistente. Documentul a fost elaborat in colaborare cu potentialii beneficiari si cu mai multe organizatii ale societatii civile (Coalitia Nationala pentru Absorbtia Fondurilor Structurale si Modernizarea Romaniei, Institutul de Politici Publice, Uniunea Nationala a Consiliilor Judetene din Romania etc.), care au oferit sugestii relevante pentru completarea sa. 

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene 

PNDR 2014 - 2020 : s-au lansat 3 submasuri in 24 sept 2015
25.09.2015

AFIR a anuntat lansarea celei de a doua sesiuni continue anuale de depunere a cererilor de finantare pentru submasura 4.3 - componenta infrastructura de acces agricola si a primei sesiuni continue anuale pentru submasura 7.2 si submasura 7.6 din PNDR 2014 - 2020.

Sesiunile vor fi deschise in perioada 24 septembrie - 18 decembrie 2015, ora 16.

 
Sursa: AFIR 

 

 

Document PDF
apelul de proiecte.pdf
apelul de proiecte.pdf
302,39 KBytes
25.09.2015 19:10
Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii
12.09.2015

Femeile se vor putea inscrie pentru acest sprijin financiar incepand cu data de   17.09.2015, ora 10.00, printr-o aplicatie care va fi activa pe site-ul Directiei Politici Antreprenoriale din cadrul Ministerului Energiei, Mediului de Afaceri si IMM-urilor                     

Aplicatia online pentru Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii 2015 va ramane activa pana in data de 21.09.2015 ora 20.00.
In acest an, bugetul total disponibil pentru program este de 1 milion de lei, statul estimand ca 20 de antreprenoare vor primi ajutor. 
Prin acest program, statul spune ca va acorda pana la 50.000 de lei ajutor financiar nerambrsabil, reprezentand 90% din valoarea investiei pe care firma beneficiara trebuie sa o faca. Restul de 10% din investitie trebuie acoperit de beneficiar.

Cine poate accesa finantarea de la stat

Pot lua banii de la stat microintreprinderile, persoanele fizice autorizate (PFA) care desfasoara activitati economice in mod independent si intreprinderile individuale din Romania. 
Acestea trebuie sa indeplineasca cumulativ o serie de conditii la momentul inscrierii online, printre care:
- au cel mult 3 ani de la inregistrarea in Registrul Comertului la data deschiderii aplicatiei de inscriere online in Program; 
- cel putin unul dintre asociati este femeie si detine cel putin 50% din partile sociale ale societatii in cazul microintreprinderilor aplicante, sau reprezentantul persoanei fizice autorizate (PFA)/intreprinderii individuale (II)  care desfasoara activitati economice, este femeie;
- codul CAEN pentru care solicita finantare este eligibil si autorizat la momentul inscrierii on line, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul Comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- si-au indeplinit obligatiile exigibile de plata a taxelor si impozitelor catre bugetul general consolidat si bugetele locale;
- nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru; solicitantii care au datorii esalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul;
- nu sunt in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
- au obtinut cel putin 60 puncte in urma completarii on-line a planului de afaceri. 

Informatii referitor la procedura de derulare a programului si celelalte documente necesare inscrierii:

http://www.aippimm.ro/articol/programe/programe-nationale-2015/programul-national-multianual-pentru-dezvoltarea-culturii-antreprenoriale-in-randul-femeilor-manager-din-sectorul-intreprinderilor-mici-si-mijlocii-3

 

Sursa: Ministerului Energiei, Mediului de Afaceri si IMM-urilor

 

 

MS Word
femeia-manager--procedura.doc
femeia-manager--procedura.doc
198,50 KBytes
12.09.2015 11:36
PNDR 2014-2020: Au fost publicate inca 4 Ghiduri ale Solicitantului - versiuni consolidate!
07.09.2015


AFIR a publicat versiunile consolidate ale



Ghidurilor Solicitantului pentru Submasura 4.3 (atat pe agricol, cat si pe silvic), dar si Ghidurile aferente Submasurilor 7.2 (infrastructura) si 7.6 (patrimoniu).

  •  Ghidul Submasura 4.3 (agricol)
  •  Ghidul Submasura 4.3 (silvic)
  • Ghidul Submasura 7.2
  • Ghidul Submasura 7.6


Sesiunile de depunere a proiectelor in cadrul acestor submasuri se vor deschide in curand, conform reprezentantilor AFIR. 

Sursa: AFIR    

Document PDF
79ue7_GS_sM 7.6_CONSOLIDAT.pdf
79ue7_GS_sM 7.6_CONSOLIDAT.pdf
600,16 KBytes
07.09.2015 18:28
Document PDF
lkgdd_GS_sM 7.2_CONSOLIDAT.pdf
lkgdd_GS_sM 7.2_CONSOLIDAT.pdf
823,72 KBytes
07.09.2015 18:28
Document PDF
wpu0e_GS_sM4.3_infrastructura_acces_silvica_CONSOLIDAT_sept_2015.pdf
wpu0e_GS_sM4.3_infrastructura_acces_silvica_CONSOLIDAT_sept_2015.pdf
903,92 KBytes
07.09.2015 18:29
Document PDF
y4alp_GS_sM4 3_AGRICOL_CONSOLIDAT.pdf
y4alp_GS_sM4 3_AGRICOL_CONSOLIDAT.pdf
729,76 KBytes
07.09.2015 18:29
Noi reglementari la Programul privind stimularea infiintarii si dezvoltarii microinteprinderilor de catre inteprinzatorii debutanti
22.08.2015

Noi reglementari la Programul privind stimularea infiintarii si dezvoltarii microinteprinderilor de catre inteprinzatorii debutanti
Guvernul, a aprobat pe 19 august 2015, printr-o Hotarare, modificarea si completarea normelor metodologice cu privire la stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.

Actul normativ are ca scop completarea si clarificarea aspectelor de implementare practica a programului pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.

Potrivit actului normativ adoptat, inscrierea proiectelor in acest program se va face exclusiv online, pe baza de username si parola, in sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat programului. Anterior, inscrierea on-line a proiectelor se facea in sesiune continua.

Solicitantii care nu au acces la un computer beneficiaza pentru inscrierea on-line de asistenta gratuita din partea Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC) din raza teritoriala a SRL-D.

 

MS Word
comunicat de presa.doc
comunicat de presa.doc
31,50 KBytes
22.08.2015 07:37
POC :In perioada octombrie- decembrie 2015 se vor putea depune proiecte pe Actiunea 2.2.1 sector TIC si inovare prin clustere
21.08.2015

Ministerul pentru Societatea Informationala - Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale a anuntat lansarea apelului de proiecte aferent Actiunii 2.2.1 "Sprijinirea cresterii valorii adaugate generate de sectorul TIC si a inovarii in domeniu prin dezvoltarea de clustere", Programul Operational Competitivitate 2014 - 2020, Axa Prioritara 2.


Inregistrarea propunerilor de proiecte se realizeaza on-line, in mod continuu, incepand cu data de 1 octombrie 2015 ora 10:00 si se va incheia in data de 23 decembrie 2015 ora 16:30. 



Sursa: OI PSI

MS Word
n95vg_Ghidul Solicitantului A2.2.1.doc
n95vg_Ghidul Solicitantului A2.2.1.doc
5,15 MBytes
21.08.2015 21:47
POIM 2014-2020 A fost publicat spre consultare Ghidul Solicitantului Axa 4, Obiectivul specific 4.1. Biodiversitate
18.08.2015

Ministerul Fondurilor Europene a publicat spre consultare draftul Ghidului Solicitantului pentru Axa Prioritara 4 - "Protectia mediului prin masuri de conservare a biodiversitatii, monitorizarea calitatii aerului si decontaminare a siturilor poluate istoric, Obiectivul Specific 4.1. "Cresterea gradului de protectie si conservare a biodiversitatii prin masuri de management adecvate si refacerea ecosistemelor degradate".
Propunerile privind imbunatatirea acestui document pot fi transmise, la adresa de e-mail contact.minister@fonduri-ue.ro,pana la data de 15 septembrie 2015, completand (in format editabil, respectiv intr-un un document word) urmatoarele sectiuni:
1. Nume si Prenume
2. Denumire organizatie
3. Aspect/text Ghidul Solicitantului draft pentru care se propune modificarea
4. Modificarea propusa
5. Justificare propunere modificare
Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Necunoscut
x8isi_Ghid biodiversitate publicare_17_08.rar
x8isi_Ghid biodiversitate publicare_17_08.rar
553,80 KBytes
18.08.2015 15:45
S-au publicat procedurile de ajutor de minimis pentru sustinerea mestesugurilor si a tinerilor intreprinzatori!
07.08.2015

DIMMMAT a publicat procedurile de ajutor de minimis pentru urmatoarele doua programe nationale:

  • Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului;
  • Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.

 

 

Necunoscut
sgf5l_Procedura ajutor de minimis Sustinerea tinerilor debutanti.zip
sgf5l_Procedura ajutor de minimis Sustinerea tinerilor debutanti.zip
213,59 KBytes
07.08.2015 17:14
Necunoscut
wcq9o_Procedura ajutor de minimis Sustinerea mestesugurilor si artizanatului.zip
wcq9o_Procedura ajutor de minimis Sustinerea mestesugurilor si artizanatului.zip
153,59 KBytes
07.08.2015 17:14
Este deschisa platforma pentru depunerea proiectelor din cadrul Apelului 4 - Eurostars 2
29.07.2015

Programul Eurostars 2 beneficiaza de un proces centralizat de depunere si evaluare asigurat de Secretariatul EUREKA, finantarea nationala fiind sincronizata in cele 34 de tari participante.
Prin acest program se urmareste stimularea IMM-urilor de a propune si conduce proiecte internationale de cooperare in cercetare-dezvoltare, facilitand accesul la finantare prin intermediul fondurilor disponibile in cadrul programelor nationale. Sunt sprijinite intreprinderile mici si mijlocii pentru care activitatea de cercetare - dezvoltare este intensiva si sustine direct efortul de introducere a avansului tehnologic in produsele promovate in cadrul afacerii.

Programul se concentreaza pe nevoile companiilor, care vizeaza in mod special dezvoltarea de noi produse, procese si servicii precum si accesul la pietele internationale. Principiul de baza promovat in cadrul retelei Eureka este cel de a dezvolta proiecte de jos in sus, fara impunerea de prioritati in abordarea temelor, companiile fiind cele care decid in care directie doresc sa le dezvolte.

 

Platforma pentru depunerea on-line a propunerilor de proiecte Eurostars2 este disponibila la adresa: https://www.eurostars-eureka.eu/content/apply-funding

 

Termenul limita pentru transmiterea propunerilor este: 17 Septembrie 2015, ora 20:00 (ora Bruxelles)

 

Persoane de contact UEFISCDI:
Catalin Molagic
Telefon: 021 308 05 87
E-mail: catalin.molagic@uefiscdi.ro

Ovidiu Alupei
Telefon: 0753 102 025
E-mail: ovidiu.alupei@uefiscdi.ro

 

 

Trei noi masuri din cadrul PNDR, lansate de MADR
15.07.2015

Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR) a lansat trei noi masuri din cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020, anuntul fiind facut de Daniel Constantin, in 14 iulie 2015, in cadrul unei conferinte special realizate cu acest scop.

MS Word
3 masuri PNDR.docx
3 masuri PNDR.docx
22,15 KBytes
15.07.2015 12:16
Apelul BiodivERsA 2015 pentru propuneri proiecte de cercetare Pan-Europene
13.07.2015

Acest Apel acopera urmatoarele doua teme:

Tema 1: Intelegerea si managementul dinamicii biodiversitatii solurilor si sedimentelor pentru a imbunatati functionarea ecosistemelor si furnizarea de servicii ecosistemice.

Tema 2: Intelegerea si managementul dinamicii biodiversitatii din terenuri, rauri si zone marine (conectivitate habitat, infrastructuri verzi si albastre, naturalizarea oraselor) pentru a imbunatati functionarea ecosistemului si furnizarea serviciilor ecosistemice.

Apelul a fost lansat in mai 2015, cu o data de inchidere intre decembrie 2015- februarie 2016
Bugetul global indicativ
pentru acest apel este de cca 30 milioane de Euro.
Echipele de cercetare vor fi invitate sa formeze consortii de cercetare transnationale cu echipe din minim 3 tari participante la apel.
Propunerile de proiecte de cercetare vor fi evaluate pe criterii de excelenta stiintifica si relevanta politica/implicarea stakeholderilor (pentru mai multe informatii cu privire la implicarea partilor interesate in proiecte finantate de BiodivERsA, va rugam sa verificati Manualul BiodivERsA privind implicarea stakeholderilor)

Procesul de selectie se face in doi pasi, cu depunerea obligatorie a unei pre-propuneri in primul pas (pana in 20 iulie 2015).

Pre-propunerile si propunerile  (in limba engleza) se submit electronic .

 

Gasiti mai multe detalii la adresele:

http://uefiscdi.gov.ro/.../3962/Preanunt-apel-BiodivERsA-2015...

http://www.biodiversa.org/741

 

 

Agricultura ecologica: cererile pentru acordarea ajutorului specific compensatoriu fermelor vegetale se depun pana pe 5 iulie 2015
28.06.2015

Cererile de solicitare a sprijinului financiar prin schema de minimis "Ajutor specific compensatoriu acordat exploatatiilor vegetale inregistrate in sistemul de agricultura ecologica" se pot depune pana in data de 5 iulie 2015, inclusiv.

Beneficiarii sunt intreprinderile care detin exploatatii vegetale inregistrate in sistemul de agricultura ecologica, care se afla sub contract cu un organism de inspectie si certificare acreditat pe teritoriul Uniunii Europene/aprobat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, denumiti in continuare beneficiari, respectiv producatorii agricoli persoane fizice, persoane juridice si/sau persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale ori intreprinderi familiale constituite potrivit prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare.

Ajutorul de minimis se acorda beneficiarilor care au indeplinit conditiile de eligibilitate in anul de cerere 2013, in baza Hotararii Guvernului nr. 759/2010 privind acordarea de ajutoare specifice pentru imbunatatirea calitatii produselor agricole in sectorul de agricultura ecologica, cu modificarile si completarile ulterioare, si care au depus cerere de ajutor in anul 2013 pentru exploatatiile cuprinse intre:

a) 0,30 ha si 5 ha inclusiv;

b) 5,1 ha si 20 ha inclusiv

Cuantumul sprijinului financiar reprezentand ajutor de minimis care se acorda este urmatorul:

a) 1.180 lei/exploatatie pentru exploatatiile cuprinse intre 0,30 ha si 5 ha inclusiv;

b) 845 lei/exploatatie pentru exploatatiile cuprinse intre 5,1 ha si 20 ha inclusiv.

Valoarea totala a ajutorului de minimis care se acorda unei intreprinderi nu poate depasi suma de 15.000 euro pe durata a 3 exercitii financiare, in cursul exercitiului financiar actual si in cele doua exercitii financiare precedente. De asemenea, fara a aduce atingere prevederilor alin. (3), valoarea totala a ajutorului de minimis care se acorda unei intreprinderi care intra sub incidenta definitiei prevazute la art. 3 lit. c) nu poate depasi suma de 15.000 euro pe durata oricaror 3 exercitii financiare, in cursul exercitiului financiar actual si in cele doua exercitii financiare precedente.

Pentru obtinerea ajutorului de minimis, beneficiarii completeaza si depun cererea pentru ajutorul de minimis in agricultura, la centrele judetene ale Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, respectiv al municipiului Bucuresti, pe raza teritoriala unde se afla exploatatia insotita de urmatoarele documente:

a) copie de pe buletinul/cartea de identitate al/a titularului, al/a administratorului sau al/a imputernicitului;

b) copie de pe certificatul de inregistrare eliberat de oficiul registrului comertului/certificatul de inregistrare fiscala, dupa caz;

c) copie de pe documentele care fac dovada folosintei terenului;

d) copii de pe fisele de inregistrare in agricultura ecologica a beneficiarului, din anul 2013, respectiv din anul 2014, aprobate de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;

e) copie de pe contractul incheiat intre beneficiar si un organism de inspectie si certificare, organism acreditat pe teritoriul Uniunii Europene/aprobat de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale;

f) o notificare emisa beneficiarului de catre organismul de inspectie si certificare, care sa ateste urmatoarele:

(i) nu a intervenit nici o cauza de incetare ori de desfiintare a contractului incheiat intre beneficiar si organismul de inspectie si certificare;

(ii) beneficiarul se afla in continuare integrat in sistemul de control al organismului respectiv;

g) copie de pe certificatul de producator emis potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 661/2001 privind procedura de eliberare a certificatului de producator, cu modificarile si completarile ulterioare, sau copie de pe atestatul de producator emis in conformitate cu prevederile Legii nr. 145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, dupa caz, pentru producatorii agricoli persoane fizice.

 

 

Elemente de noutate si de simplificare ale PNDR 2014-2020
16.06.2015

Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, si secretarul de stat in MADR George Turtoi au trecut in revista o parte dintre elementele de noutate si de simplificare ale PNDR 2014-2020.

Printre acestea se numara depunerea online a proiectelor, fapt care va contribui la reducerea timpului necesar depunerii acestora si implicit, a costurilor pe care le suporta beneficiarii, ca urmare a faptului ca nu trebuie sa se mai deplaseze la sediile judetene ale Agentiei pentru Finantarea Investitiilor Rurale (AFIR), a informat MADR.

De asemenea, proiectele vor fi depuse in cadrul unor sesiuni continue, cu evaluare lunara. Cel mai probabil, sesiunile deschise in acest an vor fi inchise in luna decembrie 2015, astfel incat AFIR sa aiba timpul necesar evaluarii proiectelor si pentru a se vedea daca raman fonduri neaccesate din cele alocate pentru aceste sesiuni. Practic, bugetul PNDR se imparte la numarul de ani din exercitiul bugetar, respectiv 7. De aceea, anul 2015 este anul cu cea mai mare alocare pe masuri, intrucat se pot accesa atat sumele pe 2014 cat si cele pentru anul in curs, precum si un procent din sumele pentru 2016. Daca acestea nu vor fi accesate pana la inchiderea sesiunii, sumele ramase vor fi realocate pentru sesiunile din 2016.

In plus, beneficiarii nu mai sunt nevoiti sa obtina la fel de multe documente, ca in anii precedenti, intrucat a fost diminuat numarul avizelor si a acordurilor necesare demararii proiectelor cu fonduri europene nerambursabile. De asemenea, MADR a demarat procedurile astfel incat beneficiarii PNDR sa poata primi o serie de avize si acorduri la nivelul AFIR, fara a mai fi necesara deplasarea acestora la sediile unor institutii publice abilitate sa emita astfel de documente.

"Un element important, gandit in sprijinul fermierilor mici si mijlocii, il constituie proiectele-tip, disponibile pe pagina de internet a MADR, precum si pe cea a AFIR. Astfel, dorim sa contribuim la reducerea costurilor aferente serviciilor de consultanta", a precizat ministrul Daniel Constantin.

In vederea asigurarii cofinantarii, beneficiarii pot depune si scrisori de conformitate eliberate de institutiile financiare nebancare (IFN), iar cei care trebuie sa faca achizitii pot consulta baza de date cu preturi de referinta creata de AFIR si publicata pe pagina de internet a agentiei.

La randul sau, secretarul de stat George Turtoi a declarat ca baza de date cu preturi de referinta va fi extinsa pentru zona de servicii.

"Pentru bunurile sau serviciile care nu se regasesc in baza de date, pe site-ul AFIR este disponibila o procedura simplificata, un fel de SEAP pentru beneficiari. Vor fi elaborate si modele standard de achizitii si intentionam, pe viitor, sa lansam pachete de accesare pentru anumite categorii de beneficiari", a spus secretarul de stat George Turtoi.

Spre exemplu, a explicat secretarul de stat George Turtoi, daca un beneficiar doreste sa acceseze masura pentru tineri fermieri, dar si pe cea de investitii, sa poata depune o singura cerere de finantare.

De la 1 iulie 2015, vor putea fi depuse proiecte, prin noul PNDR 2014-2020, si in cadrul urmatoarelor subprograme si submasuri:

-       Subprogramul pomicol, care dispune in acest an de o alocare de peste 75 de milioane de euro,

-       Submasura 4.2 - Sprijin pentru investitii in procesarea/ marketingul produselor agricole (143 de milioane de euro),

-       Submasura 4.3 - Investitii pentru dezvoltarea, modernizarea sau adaptarea infrastructurii agricole si silvice, prin care pot fi accesate 435 de milioane de euro, inclusiv pentru reabilitarea infrastructurii secundare de irigatii,

-       Submasura 6.2 - Sprijin pentru infiintarea de activitati neagricole in zone rurale (44 milioane de euro),

-       Submasura 6.3 - Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici (peste 72 de milioane de euro),

-       Submasura 6.4 - Investitii in crearea si dezvoltarea de activitati neagricole (57 de milioane de euro).

 

Sursa:www.stiriagricole.ro

 

 

Pagini:« Inapoi12345678...20Inainte »