InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Surse de finantareinformatii complete privind modalitati de finantare si extindere a afacerii

Abonati-va la feed-ul surse de finantare
RICAP Programul de Asistenta in Comercializarea Inovarii din Romania
18.11.2015

Mentorat personalizat cu mentori din USA si Romania, acces la know- how si market insights, traininguri si workshopuri si investitii directe pentru companiile mature

 Este un program adresat inovatorilor romani in tehnologie. Ei vin cu un produs sau serviciu care poate fi la diverse stadii de dezvoltare, dar si cu angajamentul sa dezvolte un business cu el, iar noi venim cu mentori locali si internationali, sesiuni de training, si instrumente de comercializare , chiar si finantare pentru cei mai avansati, si ii ajutam cu consultanta customizata sa construiasca afacerea pentru a aborda piata globala.

 Aflat la a doua editie, RICAP a sustinut deja 30 de antreprenori in tehnologie si continua acest proces in cadrul programului de anul acesta.

 Din aceasta toamna, RICAP va avea doua componente: RICAP Academy care sprijina antreprenorii sa isi valideze tehnologia, primind feedback si mentorat personalizat, astfel incat sa fie pregatiti pentru piata si RICAP Accelerator, primul accelerator in tehnologie din Romania, adresat companiilor mature, oferindu-le servicii prin care sa isi perfectioneze propunerea financiara, sa intre in legatura cu investitori si sa obtina finantare pentru urmatoarea etapa de dezvoltare.

 RICAP este un proiect realizat de Centrul Roman pentru Inovare in Dezvoltare Locala si Larta Institute (Los Angeles, SUA), implementat cu sprijinul Gea Strategy & Consulting si finantat deRomanian-American Foundation.

 Noi promovam acest program nu numai in mediul de afaceri, ci si la nivel academic, in cel de cercetare si in diverse retele, hubburi. Ne intereseaza startupuri si spinoffuri, dar acceptam si aplicatii de la inovatori persoane individuale.

 

 APLICATI LA RICAP PANA LA 5 DECEMBRIE 2015.

 

Aplicatiile sunt deschise pana la 5 decembrie 2015. Programul va fi derulat in perioada februarie 2016 - octombrie 2016.

Detalii despre program, despre editia anterioara si sectiunea Aplicatiei se gasesc pe websiteul nostru: www.ricap.ro

Echipa RICAP este disponibila pentru informatii suplimentare si clarificari.

 

Contact:

Ana-Cristina Toncu   |   Program Manager RICAP. Romanian Innovation Commercialization Assistance Program

str. Belgrad 10,  011805, Bucuresti, Romania   |   www.geaconsulting.ro

email: cristina.toncu@ricap.ro,  t: (+40) 31-805.35.88 - 90,  f: (+40) 31-805.35.91,  m: (+40) 753.048.558

www.ricap.rowww.ricap.ro/blogwww.facebook.com/ricapromania

 

 

POR 2014-2020: A fost aprobata versiunea finala a Ghidului general al solicitantului
06.11.2015

Versiunea finala a Ghidului general al Solicitantului pentru Programul Operational Regional 2014-2020 a fost aprobata miercuri, 4 noiembrie 2015, prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice. Pentru aprobarea documentului a fost parcursa procedura de consultare publica, in urma careia au fost primite numeroase observatii si comentarii care au fost luate in considerare pentru finalizarea Ghidului.

Ghidul Solicitantului Conditii generale pentru accesarea fondurilor in cadrul Programului Operational Regional 2014-2020 cuprinde informatii generale, prezentate sintetic, despre POR 2014-2020, sistemul de management al programului, ajutorul de stat si instrumentele financiare aplicabile, despre apelurile de proiecte, inclusiv despre modalitatea de completare si depunere a cererilor de finantare, despre criteriile comune de eligibilitate, precum si o descriere susccinta a etapelor de verificare, evaluare, selectie, contractare a proiectelor. 

De asemenea, este inclus un model al cererii de finantare precum si un model orientativ al contractului de finantare.

Pasii urmatori includ publicarea spre consultare publica a ghidurilor specifice pentru fiecare apel de proiecte, in baza carora vor fi elaborate cererile de finantare pentru POR 2014-2020, colectarea si integrarea contributiilor si aprobarea versiunii finale a ghidurilor. 

Programul Operational Regional (POR), gestionat de MDRAP in calitate de Autoritate de Management, este unul dintre cele 7 programe operationale din generatia 2014-2020 implementate in Romania, cofinantate din fondurile europene structurale si de investitii.

Cu o alocare financiara de 8,25 miliarde de euro pentru cele 11 axe prioritare (plus axa 12 - Asistenta Tehnica), POR 2014-2020, adoptat pe 23 iunie 2015, este programul cu cea mai mare contributie la dezvoltarea regionala a Romaniei. 

Programul va continua sa finanteze investitii din perioada 2007-2013: infrastructura sociala, de sanatate si educationala, IMM-uri, drumuri judetene si turism, dar va finanta si noi categorii de proiecte fata de programul precedent: reabilitarea termica a cladirilor publice, lucrari de cadastru si centre de transfer tehnologic.

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

 

 

Necunoscut
6kp65_Ghidul Solicitantului Conditii Generale POR.rar
6kp65_Ghidul Solicitantului Conditii Generale POR.rar
1,12 MBytes
06.11.2015 15:04
Ministerul Fondurilor Europene a publicat Ghidul Solicitantului Conditii Generale 2015 pentru Programul Operational Capital Uman (POCU 2014-2020).
06.11.2015

Ministerul Fondurilor Europene, prin Directia Generala Programe Capital Uman, a publicat Ghidul Solicitantului Conditii Generale 2015 pentru Programul Operational Capital Uman (POCU 2014-2020).

Acesta poate fi consultat in pagina specifica Programului Operational Capital Uman (http://www.fonduri-ue.ro/pocu-2014#implementare-program).

 "Ghidul vine in sprijinul solicitantilor de finantare nerambursabila, reprezentand cel mai bun instrument practic de informare cu privire la regulile generale de eligibilitate aplicabile si modul de completare si transmiterea unei cereri de finantare in cadrul sistemului informatic utilizat de acestia pentru obtinerea finantarii proiectelor din POCU", a explicat ministrul fondurilor europene Marius Nica.

Acest document reprezinta forma finala a Ghidului Solicitantului Conditii Generale 2015 pentru Programul Operational Capital Uman 2014-2020 si este rezultatul unui proces transparent si consultativ derulat pe baza de consultari scrise si prin organizarea sesiunilor de dezbateri publice desfasurate in perioada august- septembrie 2015.

Documentul va intra in vigoare dupa publicarea in Monitorul Oficial a ordinului ministrului fondurilor europene privind aprobarea Ghidului Solicitantului Conditii Generale 2015 pentru Programul Operational Capital Uman (2014-2020), urmand ca in perioada imediat urmatoare sa continue procesul de consultare cu potentialii beneficiari pentru a asigura transpunerea experientei practice a acestora la nivelul Ghidurilor Solicitantului Conditii Specifice pentru directiile prioritare de finantare ale programului.

Programul Operational Capital Uman 2014-2020 are o alocare totala de aproximativ 5 miliarde de euro (din care 4,3 miliarde de euro contributie europeana) si stabileste prioritatile de interventie ale Romaniei in domeniul ocuparii fortei de munca, al incluziunii sociale si educatiei. Obiectivul major al acestui program il reprezinta dezvoltarea resurselor umane prin cresterea accesului la un sistem de educatie si formare profesionala de calitate, stimularea ocuparii, cu precadere pentru tineri, reducerea saraciei si a excluziunii sociale prin facilitarea accesului de servicii sociale si de sanatate.

 


Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Document PDF
GS.CG.POCU.01.10.2015.pdf
GS.CG.POCU.01.10.2015.pdf
914,63 KBytes
06.11.2015 15:06
A fost publicat ghidul programului Erasmus+ 2016
26.10.2015

A fost publicat ghidul programului Erasmus+ pentru anul 2016 (versiunea in limba engleza).

In perioada urmatoare vor fi publicate si versiunile in cele 23 de limbi oficiale.

 

Odata cu ghidul a fost publicat apelul european pentru candidaturi Erasmus+ 

Document PDF
erasmus-plus-programme-guide_en.pdf
erasmus-plus-programme-guide_en.pdf
8,95 MBytes
26.10.2015 13:32
Document PDF
CELEX-C2015-347-06-RO-TXT.pdf
CELEX-C2015-347-06-RO-TXT.pdf
402,35 KBytes
26.10.2015 13:32
Credite garantate prin Fondul European de Investitii pentru antreprenorii romani
22.10.2015

Sase banci din Romania, Tarile de Jos, Franta, Irlanda, Italia si Spania, au semnat luni, 19 octombrie, un acord de garantare in valoare de 237 de milioane de euro cu Fondul European de Investitii (FEI) pentru a facilita accesul IMM-urilor din aceste tari la surse de finantare din piata. Se estimeaza ca acest acord, derulat in cadrul Programului Uniunii Europene pentru ocuparea fortei de munca si inovare sociala (EaSI), va sprijini aproximativ 20.000 de IMM-uri sa obtina credite de finantare.

 

Context

 

Acordurile au fost semnate, la numai 5 luni de la lansarea initiativei EaSI, intre FEI si urmatoarele banci: Nextebank (Romania), Qredits Microfinanciering (Tarile de Jos), Association pour le Droit à l'Initiative Economique (Franta), Microfinance Ireland (Irlanda), PerMicro (Italia) si Laboral Kutxa/ Caja Laboral Popular (Spania).

Persoanele care au dificultati in a intra pe piata fortei de munca si doresc sa isi infiinteze propria microintreprindere sunt in special vizate de cele 6 acorduri de finantare.

 

 

Sursa: CE

"Enjoy it's from Europe"- peste 100 milioane de euro pentru promovarea agriculturii europene in 2016
20.10.2015

In 2016 producatorii europeni vor beneficia de programe in valoare de 111 milioane EUR pentru a gasi piete noi in afara Uniunii Europene si a promova consumul in exteriorul si in interiorul UE.

 

Masurile de promovare reprezinta o parte esentiala din masurile prezentate de Comisia Europeana in sprijinul agricultorilor.

 

In 2016 producatorii europeni vor beneficia de programe in valoare de 111 milioane EUR pentru a gasi piete noi in afara Uniunii Europene si a promova consumul in exteriorul si in interiorul UE. Masurile de promovare reprezinta o parte esentiala din masurile prezentate de Comisia Europeana in sprijinul agricultorilor.

 

 "Enjoy, it's from Europe": Noua politica de promovare adoptata de Comisia Europeana va sprijini profesionistii din sector sa patrunda pe pietele internationale sau sa isi consolideze pozitia pe aceste piete si sa sensibilizeze consumatorii europeni la eforturile depuse de agricultorii europeni. Pentru a atinge acest obiectiv, Comisia va pune la dispozitie mai multe resurse, va creste rata de cofinantare si va reduce formalitatile administrative pentru aprobarea proiectelor. Aceste masuri fac parte din efortul de crestere progresiva a bugetului UE disponibil pentru promovare, de la 61 de milioane EUR in 2013 (anul in care au fost propuse noile reguli), pana la 200 de milioane EUR in 2019.

 

In temeiul noilor reguli, ratele de cofinantare ale UE vor creste de la 50 % la 70-80 % (pana la 85 % pentru Grecia si Cipru). In acelasi timp, cofinantarea nationala dispare, creand astfel conditii de concurenta echitabile intre statele membre. Formalitatile administrative se vor reduce in mod semnificativ in timpul procesului de selectie a proiectelor, facand-o mai usor de aplicat.

 

Programul pentru 2016 vizeaza o lista de tari terte selectate (lista completa este disponibila in anexa) care prezinta cel mai mare potential de crestere, in special pentru sectoarele care se confrunta cu o situatie deosebit de dificila pe piata, cum ar fi sectorul produselor lactate si sectorul carnii de porc. Din suma totala, 30 de milioane EUR au fost alocate cu precadere in pachetul de sprijin prezentat de Comisarul Hogan la inceputul lunii septembrie pentru a sprijini actiunile de promovare in aceste doua sectoare.

 

Context:

 

Principalele elemente ale noilor reguli privind promovarea sunt:

 

Principalele elemente ale noilor reguli privind promovarea sunt:

§  o crestere semnificativa a ajutoarelor destinate campaniilor de informare si promovare;

§  rate de cofinantare UE semnificativ mai mari in comparatie cu regimul actual;

§  punerea in aplicare a unei strategii europene de promovare, care va permite o mai buna directionare a actiunilor in domeniu;

§  extinderea domeniului de aplicare a masurilor prin extinderea categoriilor de beneficiari eligibili sau a gamei de produse, sau prin autorizarea mentionarii originii si marcii produselor, in anumite limite;

§  simplificarea procedurilor administrative, prin realizarea evaluarii si selectiei programelor intr-o singura etapa;

§  facilitarea gestionarii programelor multinationale, prin intermediul unui ghiseu unic al Comisiei, la Agentia Executiva pentru Consumatori, Sanatate si Alimente (CHAFEA).

 

Un element-cheie al noii politici de promovare este stabilirea unui program anual de lucru (Decizia de punere in aplicare a Comisiei), care stabileste prioritatile strategice pentru masuri de promovare in ceea ce priveste produsele, sistemele si pietele vizate si bugetele alocate corespunzatoare. Obiectivul este de a avea o politica dinamica si proactiva, adaptata in fiecare an la noile oportunitati de piata si la nevoile sectorului.

 

 

MS Word
Anex?.docx
Anex?.docx
39,86 KBytes
20.10.2015 17:05
Document PDF
CELEX_32015R1829_RO_TXT.pdf
CELEX_32015R1829_RO_TXT.pdf
345,01 KBytes
20.10.2015 17:05
Antreprenorii se pot inscrie in cadrul Programului UNCTAD/EMPRETEC incepand cu 19 oct 2015
19.10.2015

Detalii suplimentare la: http://www.aippimm.ro/articol/programe/programe-nationale-2015/programul-unctad-empretec-romania-pentru-sprijinirea-dezvoltarii-intreprinderilor-mici-si-mijlocii

Antreprenorii  care doresc instruire pentru afacerea lor pot profita de oportunitatea oferita prin programul cu fonduri nerambursabile numit "UNCTAD/EMPRETEC Romania pentru sprijinirea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii".

 

EMPRETEC este un program integrat de pregatire, care ofera intreprinzatorilor instruire si asistenta tehnica, precum si un cadru institutional pentru dezvoltarea capacitatilor antreprenoriale si cresterea competitivitatii pe piata locala si internationala a intreprinderilor mici si mijlocii.

EMPRETEC este un program international pentru dezvoltarea si sprijinirea antreprenorilor, desfasurat sub egida Conferintei Natiunilor Unite pentru Comert si Dezvoltare (UNCTAD - Geneva),  fiind operational in 32 de tari din America Centrala, America Latina, Africa si Orientul Mijlociu.

Grupul tinta al programului include antreprenori existenti sau potentiali precum si top manageri, inclusiv specialisti din organizatii publice sau private presupusi a se comporta de o maniera antreprenoriala sau manageriala.

 

Obiectivele Programului sunt: sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, crearea de noi locuri de munca, cresterea numarului de intreprinderi mici si mijlocii capabile sa faca fata competitiei si fortelor concurentiale in conditiile globalizarii pietelor.

Programul isi propune
a) identificarea intreprinzatorilor de succes; 
b) dezvoltarea competentelor personale antreprenoriale si a capacitatii manageriale; 
c) dezvoltarea metodelor moderne de afaceri; 
d) mobilizarea resurselor antreprenoriale romanesti si intarirea dinamismului antreprenorial al intreprinderilor mici si mijlocii din Romania; 
e) incurajarea schimbului de experienta si a dezvoltarii relatiilor pe plan local dar si la nivel international;
f) dezvoltarea capacitatii intreprinderilor mici si mijlocii de a elabora si implementa strategii de afaceri competitive; 
g) sprijinirea intreprinderilor mici si mijlocii pentru extinderea pietelor de desfacere si cresterea exporturilor; 
h) dezvoltarea contactelor si retelelor de afaceri in afara Romaniei si initierea de cooperari transfrontaliere.

 Bugetul Programului

Pentru realizarea programului se aloca de la bugetul de stat pe anul 2015 suma de 1.000.000 lei, impartita in mod egal celor 8 OTIMMC organizatoare: Brasov, Cluj Napoca, Constanta, Craiova, Iasi, Ploiesti, Targu Mures, Timisoara, care incheie parteneriate cu institutii publice si/sau private, contracteaza serviciile specifice organizarii workshop-urilor de pregatire antreprenoriala UNCTAD/EMPRETEC, asigura publicarea pe site-ul www.aippimm.ro a locatiilor si perioadelor de desfasurare a acestora, si asigura cheltuielile de organizare si promovare a workshop-urilor, precum  si onorariile trainerilor pentru sustinerea celor 8 workshop-uri.

Derularea Programului

Perioadele de desfasurare a workshop-urilor si locatiile vor fi afisate pe site-ul www.aippimm.ro in cadrul aceluiasi workshop nu pot participa rude de gradul I, rude de gradul II si sot/sotie. Numarul maxim de beneficiari este de 160 participanti/workshop.

 Beneficiarii Programului

Pot beneficia de prevederile Programului persoanele fizice care indeplinesc cumulativ, la data depunerii formularului de inscriere in program prevazut in anexa nr.1, urmatoarele criterii de eligibilitate:

a) sa fie cetateni romani;
b) sa aiba studii medii sau superioare definitivate cu diploma de Bacalaureat/Licenta sau adeverinta care sa ateste finalizarea studiilor;
c) sa se inscrie la activitatile prevazute in Program, prin completarea formularului de inscriere.

 

Inscrierea se face doar online, pe site-ul AIPPIMM, http://programe2015.aippimm.ro/

incepand cu data de 19 octombrie 2015, orele 10.00. 00 (daca intampinati probleme puteti suna la acest numar de telefon: 021/335.26.32).

 

Finantator: Guvernul Romaniei

Sursa: DIMMMAT

 

 

MS Word
procedura-unctad-empretec---2015.doc
procedura-unctad-empretec---2015.doc
189,00 KBytes
19.10.2015 14:22
Programul Transnational Dunarea: S-a lansat primul apel de propuneri de proiecte
16.10.2015

 

Primul apel de propuneri de proiecte pentru Programul Transnational Dunarea a fost lansat la Budapesta si este deschis pana pe 3 noiembrie 2015.
Expresiile de Interes pot fi completate numai on-line, in site-ul programului. Ghidul Aplicantului pentru acest prim apel, impreuna cu alte informatii utile, pot fi gasite la adresa: http://www.interreg-danube.eu/calls/calls-for-proposals/first-call


Programul Transnational DUNAREA finanteaza proiecte care urmaresc imbunatatirea politicilor publice si a cooperarii institutionale, implementate de un parteneriat transnational extins. Pot primi finantare proiecte depuse de autoritatile locale, regionale sau nationale, organismele de drept public, Gruparile Europene de Cooperare Teritoriala (GECT), organizatiile internationale si organismele private, inclusiv IMM-uri.
Aria eligibila este constituita din 14 state: Austria, Bulgaria, Cehia, Germania, Ungaria, Romania, Slovenia, Slovacia, Bosnia si Hertegovina, Muntenegru, Serbia, Moldova si Ucraina.
Bugetul total al programului este de 262.989.835,60 de euro, din care 202.095.405 euro reprezinta finantarea nerambursabila din FEDER.
Romania este Autoritate Nationala a programului prin MDRAP. Autoritatea de Management este stabilita in cadrul Ministerul Economiei Nationale din Ungaria, iar Secretariatul Comun la Budapesta.
Auditul Programului va fi realizat de Directia Generala pentru Auditul Fondurilor Europene din Ungaria, iar atributiile de certificare vor fi indeplinite de catre Trezoreria de Stat a Ungariei.

Sursa: MDRAP

 

 

MS Word
fisa_prezentare_Dunarea.doc
fisa_prezentare_Dunarea.doc
1,19 MBytes
16.10.2015 14:17
MFE DG POCU a publicat spre consultare Ghidul Solicitantului Conditii Specifice Dezvoltare Locala Integrata
13.10.2015

MFE - DG POCU a publicat spre consultare Ghidul Solicitantului Conditii Specifice Dezvoltare Locala Integrata, Axa Prioritara 4 - Incluziunea sociala si combaterea saraciei. Actiunile planificate in cadrul AP 4 vizeaza toate regiunile de dezvoltare.
Toate intrebarile legate de Ghidul solicitantului, precum si propunerile si sugestiile de imbunatatire pot fi transmise pana la data de 23 octombrie 2015 pe adresa de email consultare.pocu@fonduri-ue.ro

Sursa: MFE-DG POCU

Document PDF
ghidul solicitantului.pdf
ghidul solicitantului.pdf
407,01 KBytes
13.10.2015 11:31
Programul national pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului
08.10.2015

IMM-urile din Romania interesate de programul national cu finantare nerambursabila prin care isi pot promova gratuitprodusele proprii in cadrul a 8 Targuri Regionale pentru artizanat si mestesuguri.

Reprezentantii AIPPIMM au anuntat ca aplicatia de inscriere online va fi deschisa incepand cu data de 12 octombrie 2015, ora 10.00.

 

Buget: 1.700.000 lei

 

Obiective specifice:

 

Programul urmareste, prin organizarea a opt Targuri Regionale pentru Artizanat si Mestesuguri 2015, sustinerea micilor mestesugari in promovarea produselor proprii si conservarea si stimularea promovarii mai largi a traditiilor autohtone prin:
a) castigarea de piete externe noi pentru acest tip de produse si servicii;

b) stimularea cererii interne de servicii si produse, care presupun un grad important de prelucrare manuala;

c) cresterea vizibilitatii pe piata atat a mestesugarilor, cat si a produselor si serviciilor furnizate de acestia;

d) imbunatatirea accesului mestesugarilor la informatii de piata si facilitarea valorificarii acestor informatii;

e) dezvoltarea contactelor de afaceri si stabilirea unor legaturi parteneriale;

f) promovarea serviciilor si produselor realizate apelandu-se la tehnologii traditionale si avand o componenta de prelucrare manuala semnificativa.

Solicitanti eligibili

Pot beneficia de prevederile Programului operatorii economici: intreprinderi mici si mijlocii infiintate conform legii, respectiv societatile comerciale, societatile cooperative, inclusiv societatile cooperative mestesugaresti mixte, persoanele fizice autorizate care desfasoara activitati economice in mod independent, intreprinderile individuale, intreprinderile familiale si asociatiile profesionale sau fundatiile.

Cum se va desfasura programul

Programul consta in organizarea Targurilor Regionale pentru Artizanat si Mestesuguri 2015.

Perioada de desfasurare a evenimentelor precum si locatia vor fi afisate pe site-ul institutiei cu cel putin 20 de zile inainte.

In cadrul targurilor regionale beneficiarii eligibili vor putea prezenta produsele proprii (mestesugaresti si/sau de artizanat) si vor putea desfasura activitati economice in conditiile legislatiei in vigoare.

Beneficiarii  prezenti la targuri vor putea organiza la standul propriu pentru vizitatorii interesati, sesiuni de ateliere de lucru. In cadrul atelierelor de lucru  artizanii si mestesugarii vor explica si demonstra practic cum se pregatesc si se obtin produsele lor  - covoare tesute manual, covoare innodate, confectionarea iilor, tapiserii, stergare; impletituri - sfoara, nuiele, fibre vegetale; ateliere de olarit, tesut, broderie, dantelarie, ceramica traditionala si decorativa, iconografie, confectionarea de papusi folclorice, incondeierea oualor, confectionarea mastilor, prepararea culorilor vegetale si vopsirea materialelor traditional, confectionarea articolelor din piele, din fier, articolelor din sticla, articolelor din lemn; atelier de restaurare; atelier de prelucrarea lemnului si mic mobilier artizanal, creatie bijuterii etc.

Atelierele de lucru mentionate si altele din acest domeniu trebuie sa respecte traditia populara atat in ceea ce priveste modul de prelucrarea a materialelor folosite, cat si in produsul final.

Informatii splimentare:

http://www.aippimm.ro/articol/programe/programe-nationale-2015/programul-na-355-ional-multianual-pentru-sus-355-inerea-me-351-te-351-ugurilor-351-i-artizanatului-2

 

 

 

MS Word
Programul national pentru sus?inerea me?tesugurilor ?i artizanatului.docx
Programul national pentru sus?inerea me?tesugurilor ?i artizanatului.docx
43,62 KBytes
08.10.2015 17:34
MS Word
anexa-2-tnam-cerere-tip-participare-2015-final.doc
anexa-2-tnam-cerere-tip-participare-2015-final.doc
58,00 KBytes
08.10.2015 17:34
MS Word
procedura-mestesuguri-2015-cu-obs-cc--incluse-varianta-final-.doc
procedura-mestesuguri-2015-cu-obs-cc--incluse-varianta-final-.doc
160,00 KBytes
08.10.2015 17:34
MS Word
anexa-1tram-formular-de-inscriere--2015-final.doc
anexa-1tram-formular-de-inscriere--2015-final.doc
48,00 KBytes
08.10.2015 17:37
Apelul H2020, BG-12-2015- faza 1 Sprijinirea IMM-urilor in dezvoltarea si replicarea pe piata a solutiilor inovative dedicate cresterii albastre
06.10.2015

Apelul H2020, BG-12-2015- faza 1 "Sprijinirea IMM-urilor in dezvoltarea si replicarea pe piata a solutiilor inovative dedicate cresterii albastre" pus in aplicare prin schema de finantare SME  Instrument, finanteaza 70%din totalul costurilor eligibile este finantat prin SME Instrument.

Contributia IMM-urilor la dezvoltarea "Blue Growth Strategy" poate fi semnificativa, mai ales in domeniul biotehnologiei marine sau in acvacultura marina.

 

Potentialul oceanelor, marilor si coastelor Europei este semnificativa pentru crearea de locuri de munca si crestere economica, in cazul in care investitiile corespunzatoare se fac in cercetare si inovare. Contributia IMM-urilor la dezvoltarea "Blue Growth Strategy" poate fi semnificativa, mai ales in domeniul biotehnologiei marine, precum si tehnologii si serviciilor legate de acvacultura marina.

 

In cadrul SME Instrument, participantii pot propune pentru faza 1, in scopul de a transmite propunerea in faza 2, la o data ulterioara, sau pot fi directionate direct la pasul 2. Pentru propuneri in Faza 2 a SME Instrument, "obiectivul este de a dezvolta proiecte de inovare axate pe activitati, cum ar fi demonstrative, testari, prototipuri, statii pilot, scalarea, miniaturizarea, proiectare, replicare pe piata pentru a aduce o idee inovatoare (produs, proces, serviciu, etc.) la disponibilitatea industriala si maturitatea pentru introducerea pe piata.

 

Apelurile  SME Instrument sunt deschise si organizate continuu cu date intermediare anuale. Cererile pot fi depuse in orice moment. Urmatorul termen in 2015 fixat pentru 25.11.2015. Comisia Europeana considera ca propunerile care necesita o contributie din partea UE intre 0,5 si 2,5 milioane de euro ar putea face fata provocarilor specifice in etapa 2, in mod corespunzator. Proiectele sunt de asteptat sa fie dezvoltate intre 12 si 24 luni.

 

Propunerile de proiecte pot fi depuse pana in 25.11.2015.

 

Sursa: Horizon 2020 

 

 

 

 

Guvernul a aprobat cadrul financiar al gestionarii fondurilor europene pentru perioada 2014-2020
25.09.2015

Ministerul Fondurilor Europene a supus aprobarii Guvernului Ordonanta de Urgenta privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, act normativ care stabileste fluxurile financiare aferente utilizarii fondurilor europene nerambursabile in exercitiul financiar 2014-2020.

"Pornind de la experienta acumulata in perioada 2007-2013, venim cu elemente noi in sprijinul beneficiarilor. In primul rand, prefinantare acordata pentru salarii, onorarii si cheltuieli cu deplasarile, astfel incat acestia sa aiba la dispozitie sumele necesare pentru a-si implementa proiectele fara intarzieri si dificultati. Mai mult, introducem posibilitatea ca autoritatile de plata sa vireze direct in conturile partenerilor sumele eligibile, simplificand astfel procesul de rambursare si scurtand perioada de timp in care organizatiile implicate in proiecte asteapta sa le fie decontate cheltuielile", a precizat domnul Marius Nica, ministrul fondurilor europene. 

Una dintre masurile care vizeaza in mod direct intarirea disciplinei financiare si cresterea eficientei utilizarii fondurilor se refera la introducerea unei atributii a Ministerul Finantelor Publice de a efectua redistribuiri de credite de angajament si bugetare intre ordonatorii de credite ai bugetului de stat, cu avizul Ministerului Fondurilor Europene, in functie de stadiul implementarii proiectelor/ programelor finantate din fonduri europene la nivelul fiecarei institutii. 

In ceea ce priveste prefinantarea acordata, beneficiarii vor avea obligatia de a justifica utilizarea acesteia in termen de 10 zile de la expirarea perioadei pentru care s-a acordat, ceea ce va avea ca rezultat atat absorbtia efectiva a fondurilor prin stabilirea unor termene clare de justificare cat si asigurarea lichiditatilor necesare beneficiarilor. Prefinantarea se va vira pe baza de state estimative, in transe, pentru o perioada de maxim 3 luni.

Actul normativ se aplica gestionarii asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei din Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European, Fondul de Coeziune si Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane in perioada de programare 2014-2020, precum si a prefinantarii si cofinantarii aferente acestei asistente. Documentul a fost elaborat in colaborare cu potentialii beneficiari si cu mai multe organizatii ale societatii civile (Coalitia Nationala pentru Absorbtia Fondurilor Structurale si Modernizarea Romaniei, Institutul de Politici Publice, Uniunea Nationala a Consiliilor Judetene din Romania etc.), care au oferit sugestii relevante pentru completarea sa. 

Sursa: Ministerul Fondurilor Europene 

PNDR 2014 - 2020 : s-au lansat 3 submasuri in 24 sept 2015
25.09.2015

AFIR a anuntat lansarea celei de a doua sesiuni continue anuale de depunere a cererilor de finantare pentru submasura 4.3 - componenta infrastructura de acces agricola si a primei sesiuni continue anuale pentru submasura 7.2 si submasura 7.6 din PNDR 2014 - 2020.

Sesiunile vor fi deschise in perioada 24 septembrie - 18 decembrie 2015, ora 16.

 
Sursa: AFIR 

 

 

Document PDF
apelul de proiecte.pdf
apelul de proiecte.pdf
302,39 KBytes
25.09.2015 19:10
Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii
12.09.2015

Femeile se vor putea inscrie pentru acest sprijin financiar incepand cu data de   17.09.2015, ora 10.00, printr-o aplicatie care va fi activa pe site-ul Directiei Politici Antreprenoriale din cadrul Ministerului Energiei, Mediului de Afaceri si IMM-urilor                     

Aplicatia online pentru Programul national multianual pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale in randul femeilor manager din sectorul intreprinderilor mici si mijlocii 2015 va ramane activa pana in data de 21.09.2015 ora 20.00.
In acest an, bugetul total disponibil pentru program este de 1 milion de lei, statul estimand ca 20 de antreprenoare vor primi ajutor. 
Prin acest program, statul spune ca va acorda pana la 50.000 de lei ajutor financiar nerambrsabil, reprezentand 90% din valoarea investiei pe care firma beneficiara trebuie sa o faca. Restul de 10% din investitie trebuie acoperit de beneficiar.

Cine poate accesa finantarea de la stat

Pot lua banii de la stat microintreprinderile, persoanele fizice autorizate (PFA) care desfasoara activitati economice in mod independent si intreprinderile individuale din Romania. 
Acestea trebuie sa indeplineasca cumulativ o serie de conditii la momentul inscrierii online, printre care:
- au cel mult 3 ani de la inregistrarea in Registrul Comertului la data deschiderii aplicatiei de inscriere online in Program; 
- cel putin unul dintre asociati este femeie si detine cel putin 50% din partile sociale ale societatii in cazul microintreprinderilor aplicante, sau reprezentantul persoanei fizice autorizate (PFA)/intreprinderii individuale (II)  care desfasoara activitati economice, este femeie;
- codul CAEN pentru care solicita finantare este eligibil si autorizat la momentul inscrierii on line, conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in Registrul Comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- si-au indeplinit obligatiile exigibile de plata a taxelor si impozitelor catre bugetul general consolidat si bugetele locale;
- nu au datorii la bugetul general consolidat si la bugetele locale, atat pentru sediul social, cat si pentru toate punctele de lucru; solicitantii care au datorii esalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul;
- nu sunt in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
- au obtinut cel putin 60 puncte in urma completarii on-line a planului de afaceri. 

Informatii referitor la procedura de derulare a programului si celelalte documente necesare inscrierii:

http://www.aippimm.ro/articol/programe/programe-nationale-2015/programul-national-multianual-pentru-dezvoltarea-culturii-antreprenoriale-in-randul-femeilor-manager-din-sectorul-intreprinderilor-mici-si-mijlocii-3

 

Sursa: Ministerului Energiei, Mediului de Afaceri si IMM-urilor

 

 

MS Word
femeia-manager--procedura.doc
femeia-manager--procedura.doc
198,50 KBytes
12.09.2015 11:36
PNDR 2014-2020: Au fost publicate inca 4 Ghiduri ale Solicitantului - versiuni consolidate!
07.09.2015


AFIR a publicat versiunile consolidate ale



Ghidurilor Solicitantului pentru Submasura 4.3 (atat pe agricol, cat si pe silvic), dar si Ghidurile aferente Submasurilor 7.2 (infrastructura) si 7.6 (patrimoniu).

  •  Ghidul Submasura 4.3 (agricol)
  •  Ghidul Submasura 4.3 (silvic)
  • Ghidul Submasura 7.2
  • Ghidul Submasura 7.6


Sesiunile de depunere a proiectelor in cadrul acestor submasuri se vor deschide in curand, conform reprezentantilor AFIR. 

Sursa: AFIR    

Document PDF
79ue7_GS_sM 7.6_CONSOLIDAT.pdf
79ue7_GS_sM 7.6_CONSOLIDAT.pdf
600,16 KBytes
07.09.2015 18:28
Document PDF
lkgdd_GS_sM 7.2_CONSOLIDAT.pdf
lkgdd_GS_sM 7.2_CONSOLIDAT.pdf
823,72 KBytes
07.09.2015 18:28
Document PDF
wpu0e_GS_sM4.3_infrastructura_acces_silvica_CONSOLIDAT_sept_2015.pdf
wpu0e_GS_sM4.3_infrastructura_acces_silvica_CONSOLIDAT_sept_2015.pdf
903,92 KBytes
07.09.2015 18:29
Document PDF
y4alp_GS_sM4 3_AGRICOL_CONSOLIDAT.pdf
y4alp_GS_sM4 3_AGRICOL_CONSOLIDAT.pdf
729,76 KBytes
07.09.2015 18:29
Noi reglementari la Programul privind stimularea infiintarii si dezvoltarii microinteprinderilor de catre inteprinzatorii debutanti
22.08.2015

Noi reglementari la Programul privind stimularea infiintarii si dezvoltarii microinteprinderilor de catre inteprinzatorii debutanti
Guvernul, a aprobat pe 19 august 2015, printr-o Hotarare, modificarea si completarea normelor metodologice cu privire la stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.

Actul normativ are ca scop completarea si clarificarea aspectelor de implementare practica a programului pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.

Potrivit actului normativ adoptat, inscrierea proiectelor in acest program se va face exclusiv online, pe baza de username si parola, in sesiuni semestriale de 15 zile calendaristice, pana la epuizarea bugetului alocat programului. Anterior, inscrierea on-line a proiectelor se facea in sesiune continua.

Solicitantii care nu au acces la un computer beneficiaza pentru inscrierea on-line de asistenta gratuita din partea Oficiul Teritorial pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (OTIMMC) din raza teritoriala a SRL-D.

 

MS Word
comunicat de presa.doc
comunicat de presa.doc
31,50 KBytes
22.08.2015 07:37
POC :In perioada octombrie- decembrie 2015 se vor putea depune proiecte pe Actiunea 2.2.1 sector TIC si inovare prin clustere
21.08.2015

Ministerul pentru Societatea Informationala - Organismul Intermediar pentru Promovarea Societatii Informationale a anuntat lansarea apelului de proiecte aferent Actiunii 2.2.1 "Sprijinirea cresterii valorii adaugate generate de sectorul TIC si a inovarii in domeniu prin dezvoltarea de clustere", Programul Operational Competitivitate 2014 - 2020, Axa Prioritara 2.


Inregistrarea propunerilor de proiecte se realizeaza on-line, in mod continuu, incepand cu data de 1 octombrie 2015 ora 10:00 si se va incheia in data de 23 decembrie 2015 ora 16:30. 



Sursa: OI PSI

MS Word
n95vg_Ghidul Solicitantului A2.2.1.doc
n95vg_Ghidul Solicitantului A2.2.1.doc
5,15 MBytes
21.08.2015 21:47
POIM 2014-2020 A fost publicat spre consultare Ghidul Solicitantului Axa 4, Obiectivul specific 4.1. Biodiversitate
18.08.2015

Ministerul Fondurilor Europene a publicat spre consultare draftul Ghidului Solicitantului pentru Axa Prioritara 4 - "Protectia mediului prin masuri de conservare a biodiversitatii, monitorizarea calitatii aerului si decontaminare a siturilor poluate istoric, Obiectivul Specific 4.1. "Cresterea gradului de protectie si conservare a biodiversitatii prin masuri de management adecvate si refacerea ecosistemelor degradate".
Propunerile privind imbunatatirea acestui document pot fi transmise, la adresa de e-mail contact.minister@fonduri-ue.ro,pana la data de 15 septembrie 2015, completand (in format editabil, respectiv intr-un un document word) urmatoarele sectiuni:
1. Nume si Prenume
2. Denumire organizatie
3. Aspect/text Ghidul Solicitantului draft pentru care se propune modificarea
4. Modificarea propusa
5. Justificare propunere modificare
Sursa: Ministerul Fondurilor Europene

Necunoscut
x8isi_Ghid biodiversitate publicare_17_08.rar
x8isi_Ghid biodiversitate publicare_17_08.rar
553,80 KBytes
18.08.2015 15:45
S-au publicat procedurile de ajutor de minimis pentru sustinerea mestesugurilor si a tinerilor intreprinzatori!
07.08.2015

DIMMMAT a publicat procedurile de ajutor de minimis pentru urmatoarele doua programe nationale:

  • Programul national multianual pentru sustinerea mestesugurilor si artizanatului;
  • Programul pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri.

 

 

Necunoscut
sgf5l_Procedura ajutor de minimis Sustinerea tinerilor debutanti.zip
sgf5l_Procedura ajutor de minimis Sustinerea tinerilor debutanti.zip
213,59 KBytes
07.08.2015 17:14
Necunoscut
wcq9o_Procedura ajutor de minimis Sustinerea mestesugurilor si artizanatului.zip
wcq9o_Procedura ajutor de minimis Sustinerea mestesugurilor si artizanatului.zip
153,59 KBytes
07.08.2015 17:14
Este deschisa platforma pentru depunerea proiectelor din cadrul Apelului 4 - Eurostars 2
29.07.2015

Programul Eurostars 2 beneficiaza de un proces centralizat de depunere si evaluare asigurat de Secretariatul EUREKA, finantarea nationala fiind sincronizata in cele 34 de tari participante.
Prin acest program se urmareste stimularea IMM-urilor de a propune si conduce proiecte internationale de cooperare in cercetare-dezvoltare, facilitand accesul la finantare prin intermediul fondurilor disponibile in cadrul programelor nationale. Sunt sprijinite intreprinderile mici si mijlocii pentru care activitatea de cercetare - dezvoltare este intensiva si sustine direct efortul de introducere a avansului tehnologic in produsele promovate in cadrul afacerii.

Programul se concentreaza pe nevoile companiilor, care vizeaza in mod special dezvoltarea de noi produse, procese si servicii precum si accesul la pietele internationale. Principiul de baza promovat in cadrul retelei Eureka este cel de a dezvolta proiecte de jos in sus, fara impunerea de prioritati in abordarea temelor, companiile fiind cele care decid in care directie doresc sa le dezvolte.

 

Platforma pentru depunerea on-line a propunerilor de proiecte Eurostars2 este disponibila la adresa: https://www.eurostars-eureka.eu/content/apply-funding

 

Termenul limita pentru transmiterea propunerilor este: 17 Septembrie 2015, ora 20:00 (ora Bruxelles)

 

Persoane de contact UEFISCDI:
Catalin Molagic
Telefon: 021 308 05 87
E-mail: catalin.molagic@uefiscdi.ro

Ovidiu Alupei
Telefon: 0753 102 025
E-mail: ovidiu.alupei@uefiscdi.ro

 

 

Pagini:« Inapoi12345678...20Inainte »