InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

eCall: apelul de urgenta automat in caz de accidente rutiere este obligatoriu in autovehicule incepand cu 2015

17.06.2013
 

Pentru a ajuta la atenuarea consecințelor accidentelor rutiere grave din UE, Comisia Europeană a adoptat astăzi două propuneri pentru a asigura ca, pană in octombrie 2015, autovehiculele să apeleze automat serviciile de urgență in cazul unui accident grav. Sistemul eCall apelează automat 112 - numărul european unic de urgență - in cazul unui accident grav. El transmite serviciilor de urgență locul in care se află vehiculul, chiar in cazul in care conducătorul auto este inconștient sau in imposibilitatea de a efectua un apel telefonic. Se estimează că sistemul ar putea contribui la salvarea a pană la 2 500 de vieți pe an.
Acest proiect de act legislativ va prevedea obligația ca incepand cu octombrie 2015 toate modelele noi de vehicule de pasageri și de vehicule ușoare să fie echipate cu sistemul eCall 112 și să fie creată infrastructura necesară pentru preluarea și gestionarea adecvată a apelurilor sistemului eCall in centre de preluare a apelurilor de urgență - asigurand compatibilitatea, interoperabilitatea și continuitatea serviciului eCall la nivelul UE.
Beneficii ale sistemului eCall
Datele primite prin sistemul eCall vor permite serviciilor de urgență să ofere mai rapid asistență șoferilor și călătorilor, contribuind astfel la salvarea de vieți și la tratarea rapidă a răniților. Estimările sugerează că sistemul eCall ar putea scurta timpul de răspuns in caz de urgență cu 40 % in zonele urbane și cu 50 % in zonele rurale, salvandu-se astfel 2 500 de vieți pe an.
Pe langă beneficiile in materie de siguranță rutieră, sistemul eCall va avea un impact semnificativ și asupra reducerii congestionării rutiere cauzate de accidente și asupra reducerii accidentelor secundare cauzate de neizolarea locurilor in care s-au petrecut accidente. Industria are de caștigat și datorită numărului mare de societăți comerciale care sunt implicate in furnizarea de tehnologii, de componente și de servicii utilizate in diferitele segmente ale sistemului eCall, incluzand sistemele instalate in vehicule, transmiterea de date prin conexiune fără fir și sistemele de puncte de răspuns in materie de siguranță rutieră. In plus, se preconizează ca echipamentele instalate in vehicule introduse in cadrul sistemului eCall să fie utilizate pentru servicii suplimentare cu valoare adăugată (cum ar fi depistarea autovehiculelor furate).
Cum funcționează sistemul eCall
Sistemul eCall se declanșează automat de indată ce senzorii instalați in vehicul detectează un accident grav. Odată declanșat, sistemul apelează numărul european de urgență 112, stabilește o legătură telefonică cu centrul corespunzător de preluare a apelurilor de urgență și transmite serviciilor de salvare detalii despre accident, inclusiv ora la care a avut loc, poziția exactă a vehiculului accidentat și direcția deplasării (informație esențială in cazul in care accidentul s-a produs pe o autostradă sau intr-un tunel). Un apel eCall poate fi declanșat și manual, prin simpla apăsare a unui buton din interiorul autovehiculului, de exemplu de către un martor la un accident grav.
Propuneri de acte legislative privind crearea unui sistem eCall obligatoriu
Comisia propune două acte legislative pentru a ajuta la inființarea și punerea in aplicare a sistemului:
• Un regulament privind cerinÈ›ele de omologare de tip pentru implementarea sistemului eCall (È™i de modificare a Directivei 2007/46/CE) - dotarea vehiculului astfel incat să poată utiliza sistemul eCall; È™i
• O decizie privind implementarea sistemului eCall interoperabil la nivelul UE - realizarea infrastructurii publice necesare funcÈ›ionării sistemului eCall.
Aceste propuneri completează acÈ›iunea Comisiei desfășurată in trei faze legislative pentru a introduce obligativitatea sistemului eCall in intreaga UE. Comisia a făcut apel in trecut la implementarea voluntară a sistemului eCall in intreaga Europă pană in 2009, dar aceasta s¬-a desfășurat lent.
Etapele următoare
După ce propunerile de astăzi vor fi aprobate de Consiliu și Parlament, Comisia va acționa astfel incat pană in 2015 să fie disponibil in intreaga UE (precum și in Islanda, Norvegia și Elveția) un serviciu eCall complet funcțional.