InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

Stimularea folosirii combustibililor alternativi pentru alimentarea masinilor

25.01.2013, sursa: Comisia Europeana
 


Propunerile privind stimularea utilizării combustibililor alternativi sunt menite să garanteze că şoferii vor avea la dispoziţie mai multe staţii de alimentare.

Dacă numărul celor care ar alege să conducă, in loc de autoturisme diesel sau pe benzină, maşini alimentate electric, cu hidrogen sau cu gaz natural, UE ar fi mai puţin dependentă de importurile de petrol, iar nivelul emisiilor de gaze cu efect de seră s-ar reduce.

Totuşi, din cauza costului ridicat al autovehiculelor, a unei acceptări insuficiente de către consumatori şi a lipsei staţiilor de reincărcare şi realimentare, combustibilii alternativi nu sunt incă utilizaţi pe scară largă.

Pentru a inlătura aceste obstacole, Comisia intenţionează să stabilească o serie de obiective obligatorii şi standarde comune. Principalele propuneri se referă la:


- energie electrică - un număr minim de puncte de reincărcare in fiecare ţară şi o priză comună, astfel incat reincărcarea să se poată face oriunde in UE


- hidrogen - standarde comune privind furtunurile pentru combustibil şi alte componente la staţii de realimentare din 14 ţări ale UE

- gaz natural lichefiat - staţii de realimentare pentru camioane la fiecare 400 de km pe şoselele care fac parte din reţeaua centrală transeuropeană de transport ; staţii de realimentare pentru nave in toate cele 139 de porturi maritime şi fluviale care fac parte din reţea


- gaz natural comprimat - pană in 2020, puncte de realimentare accesibile publicului, cu standarde comune, la intervale de maxim 150 km.

Ţările UE vor putea să implementeze aceste modificări adaptandu-şi legislaţiile şi sistemul fiscal, astfel incat să incurajeze investiţiile private. Pentru sprijinirea acestor modificări, există deja fonduri UE disponibile.

Propunerile nu se referă la alţi combustibili alternativi care fie utilizează infrastructura existentă (biocombustibili şi combustibili sintentici), fie au deja infrastructura de bază stabilită (gazul petrolier lichefiat).

Realizarea unei reţele moderne

Aproximativ 84% din petrolul pe care il utilizează mijloacele de transport este importat (circa 1 miliard de euro/zi in 2011). Majoritatea acestuia provine din regiuni instabile ale lumii, deci dintr-o sursă nesigură.

Trecerea la combustibili curaţi este modalitatea clară prin care economia Europei poate deveni mai independentă din punct de vedere energetic.

Această abordare corespunde foii de parcurs referitoare la transport a Comisiei Europene. Aceasta stabileşte obiective vizand creşterea mobilităţii şi continuarea integrării reţelelor de transport ale UE pană in 2050, odată cu reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.