InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

Procedura de refuz la plata in UE / SEE

27.02.2014
 

Procedura de refuz la plata in UE / SEE - o solutie pentru a obtine banii inapoi, atunci cand un comerciant nu va respecta drepturile de consumator.
Reteaua Centrelor Europene ale Consumatorilor primeste un numar mare de reclamatii transfrontaliere in fiecare an de la consumatori ale caror drepturi nu sunt respectate, in special atunci cand fac cumparaturi on-line.
Un nou raport al Retelei ECC realizeaza o radiografie a drepturilor si alternativelor consumatorilor in statele membre ale UE / SEE in ceea ce priveste dreptul de a primi sumele platite comerciantilor inapoi de la banca emitenta a cardului bancar printr-o procedura de refuz la plata.
Constatarile din raport au indicat ca cele mai multe tari au o procedura similara pentru consumatori care le permite realizarea unui refuz la plata si, de asemenea, ca exista si organisme de solutionare alternativa a disputelor care ar putea solutiona problemele aparute. Exista, de asemenea, posibilitatea de a lua legatura cu FIN-NET (Reteaua organismelor de solutionare alternativa a disputelor in domeniul serviciilor financiare) pentru informatii legate de transmiterea unei reclamatii atunci cand litigiul este transfrontalier.
In toate statele membre, consumatorii au dreptul la restituire in caz de plati neautorizate, dar acestia sunt obligati sa ia toate masurile rezonabile pentru a-si pastra datele personale privind cardul bancar in conditii de siguranta. Atunci cand cumpara produse cu un card de credit, in cele mai multe tari / situatii, consumatorii vor avea dreptul de a primi banii inapoi in cazul in care comerciantul nu le respecta drepturile.
Printre motivele de a apela la banca pentru o rambursare se pot numara cazurile in care comerciantul nu respecta drepturile consumatorilor de retragere sau de anulare a contractului, cazurile in care comerciantul a dat faliment sau cele in care au avut loc tranzactii neautorizate. Refuzul la plata ar putea fi singura solutie ramasa pentru a primi banii inapoi, fara a apela la instanta.
Consumatorii pot solicita refuz la plata bazat pe legislatia UE / SEE, legislatia nationala si normele de functionare a bancilor. In cazul platilor neautorizate, drepturile sunt mai limitate in cazul in care a fost utilizat codul PIN, desi proba neglijentei grave sau comportamentului fraudulos cade in sarcina emitentului cardului de credit.
Sfaturi pentru consumatori:
• Trimiteti, in primul rand, o plangere scrisa comerciantului pentru a incerca sa rezolvati problema.
• In cazul in care comerciantul nu raspunde / este in stare de faliment / respinge cererea, trimiteti o plangere scrisa emitentului cardului de credit / bancii.
• In cazul in care emitentul cardului de credit / banca respinge cererea, trimiteti cazul organismului de solutionare alternative a disputelor / mediatorilor, daca acestia exista.
• In toate aceste cazuri trebuie sa actionati rapid deoarece este posibil sa se aplice un termen limita.
Informatii suplimentare:
Centrul European al Consumatorilor din Romania
Str. Maior Aviator Stefan Sanatescu nr. 44,et. 1, ap. 2, Sector 1, Bucuresti, RO-011478,
E-mail :office@eccromania.ro
Tel: 021.315.71.49

Fisiere atasate

Document PDF
Chargeback_Report.pdf
Chargeback_Report.pdf
1.001,04 KBytes
27.02.2014 18:54