InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

Planul UE privind siguranta rutiera iin urmatorii 10 ani

21.07.2010, sursa: Comisia Europeana
 

UE işi reinnoieşte obiectivul de reducere la jumătate a ratei anuale a mortalităţii.

In anul 2009, 35 000 de persoane şi-au pierdut viaţa in accidentele rutiere care au avut loc pe teritoriul UE - cu 36% mai puţine decat in 2001, anul in care Comisia şi-a fixat obiectivul de reducere cu 50% a numărului anual al deceselor. Tinerii şi motocicliştii sunt categoriile cele mai expuse riscului.

Principalele cauze ale accidentelor soldate cu decese sunt viteza, consumul de alcool la volan şi nefolosirea centurii de siguranţă. Participanţii la trafic se confruntă şi cu riscuri inutile din cauza vehiculelor nesigure şi a drumurilor prost intreţinute. Noul program al UE abordează toate aceste probleme.

In următorii 10 ani:

• noile reglementări vor impune dotarea vehiculelor cu sisteme automate de avertizare, inclusiv pentru depăşirea limitei de viteză ÅŸi părăsirea involuntară a benzii de circulaÅ£ie

• finanÅ£area europeană in domeniul construcÅ£iei de drumuri va fi direcÅ£ionată doar către proiectele care se conformează normelor europene in materie de siguranţă rutieră

• UE va colabora cu autorităţile naÅ£ionale pentru a elabora o strategie comună privind educarea ÅŸi formarea participanÅ£ilor la trafic

• se vor depune eforturi suplimentare pentru ameliorarea siguranÅ£ei motocicliÅŸtilor. In ultimii ani, s-a inregistrat o reducere a numărului accidentelor mortale pentru toate mijloacele de transport, cu excepÅ£ia motocicletelor. In fiecare an, motocicliÅŸtii sunt implicaÅ£i in 17% din accidentele fatale, deÅŸi aceÅŸtia reprezintă numai 2% din totalul participanÅ£ilor la trafic.

Potrivit unui sondaj realizat recent la nivelul Uniunii, europenii consideră că este nevoie să se facă mult mai mult pentru a reduce numărul accidentelor. Majoritatea persoanelor chestionate sunt de părere că măsurile guvernamentale ar trebui să fie orientate către imbunătăţirea calităţii drumurilor şi aplicarea mai strictă a legislaţiei rutiere.

Doar patru ţări - Letonia, Spania, Estonia şi Portugalia - au reuşit să reducă la jumătate rata mortalităţii, comparativ cu anul 2001. In Romania, ca şi in Malta, numărul deceselor a crescut.

In 2009, Regatul Unit, Olanda şi Suedia au fost ţările cu cea mai scăzută rată a mortalităţii provocate de accidentele rutiere. La polul opus, s-au aflat Romania şi Grecia.