InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

Parlamentul European sustine tranzitia catre biocombustibili avansati

11.09.2013
 

 

In votul privind o propunere legislativă din 11.09.2013, Parlamentul a cerut limitarea utilizării biocombustibililor tradiționali și tranziția rapidă spre noi biocombustibili generați din alte surse, cum ar fi algele marine și deșeurile. Măsurile țintesc reducerea emisiilor de gaze de seră rezultate din utilizarea tot mai mare a terenurilor agricole pentru producția de biocombustibili.

"A fost o dezbatere foarte dificilă pentru că interesele economice au cantărit foarte greu. Textul este foarte tehnic, dare are importante implicații economice și etice", a spus raportorul Corinne Lepage (ALDE, FR) după ce propunerea a fost aprobată cu 356 de voturi pentru, 327 impotrivă și 14 abțineri.

Schimbarea indirectă a utilizării terenului

Emisiile de gaze cu efect de seră care rezultă din utilizarea tot mai mare a terenurilor agricole pentru producția de biocombustibili sunt identificate in studiile de specialitate drept "schimbarea indirectă a utilizării terenului" (ILUC). Dovezile științifice arată că multiplicarea emisiilor ca urmare a acestui fenomen poate anula unele dintre beneficiile aduse de biocombustibili, dacă se are in vedere intregul proces de la producție la consum.

Conform legislației prezente, statele membre trebuie să se asigure că energia regenerabilă reprezintă cel puțin 10% din consumul de energie din sectorul transporturilor, pană in 2020. In textul adoptat, deputații spun că biocombustibilii de primă generație (din recolte agricole) nu trebuie să depășească 6% din consumul final de energie din sectorul transporturilor, pană in 2020, spre deosebire de ținta de 10% din legislația existentă.

Un pas inainte spre biocombustibili avansați

Biocombustibilii avansați, generați din alge marine sau din unele deșeuri, ar trebui să reprezinte cel puțin 2,5% din consumul de energie din sectorul transporturilor, pană in 2020, spun deputații.

Ce urmează


Cu două voturi diferență, raportorul nu a obținut mandatul de negociere cu Consiliul in primă lectură. Statele membre vor adopta acum, la randul lor, o poziție comună. Dacă aceasta este diferită, va avea loc o a doua lectură.

 

Sursa:Parlamentul European