InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

Operatorii de turism si agentiile de voiaj se alatura campaniei privind numarul pentru apeluri de urgenta 112

12.02.2013
 

Comisia Europeană și Asociația europeană a agențiilor de voiaj și a operatorilor de turism (ECTAA) solicită operatorilor de turism și agențiilor de voiaj să promoveze numărul paneuropean pentru apeluri de urgență "112" pe site-urile lor web, pe biletele electronice și la principalele destinații turistice.
Neelie Kroes, vicepreședinte al Comisiei Europene și responsabilă cu agenda digitală, a declarat: "Societățile de transport iși aduc deja contribuția la sensibilizarea populației, este acum randul operatorilor de turism și al agențiilor de voiaj să intervină și să facă cunoscut numărul pentru apeluri de urgență. Cetățenii europeni trebuie să știe că pot apela acest număr pentru a primi ajutor, oriunde s-ar afla in UE."
Președinte ECTAA, dl Boris Zgomba, a declarat: "ECTAA sprijină campania inițiată de Comisiei pentru popularizarea numărului de urgență 112. Ne bucurăm să fim asociați acestei campanii, deoarece un număr unic pentru apeluri de urgență aplicabil in intreaga UE prezintă mari avantaje pentru călători - clienții noștri - care probabil nu cunosc numărul local care trebuie apelat in caz de urgență atunci cand călătoresc in afara țării de origine."
Cunoașterea numărului 112 ajută persoanele aflate in dificultate. De exemplu, un grup de cercetași belgieni s-a rătăcit in pădure in zona satului Ghioroc din Romania. Unul dintre ei cunoștea numărul și a apelat de urgență la 112. Operatorul de urgență a stabilit locul exact unde se afla grupul și a alertat agențiile de intervenție, care i-au găsit. Un membru al grupului a suferit un șoc hipotermic, insă, datorită reacției prompte, pacientul a fost salvat.
112 este numărul european unic pentru apeluri de urgență la care se poate suna gratuit de pe telefoane fixe sau mobile pretutindeni in UE. 112 pune apelanții in legătură cu serviciile de urgență relevante (poliția locală, pompierii sau serviciile medicale) și le permite să vorbească cu un operator in mai multe limbi europene. Serviciul este disponibil 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămană. Numărul 112 este acum operațional in toate statele membre ale UE, pe langă numerele pentru apeluri de urgență existente la nivel național (precum 999 sau 110). Danemarca, Finlanda, Malta, Țările de Jos, Portugalia, Romania și Suedia au decis ca numărul 112 să devină unicul sau principalul lor număr național pentru apeluri de urgență. 112 poate fi apelat și in țări din afara UE, precum Elveția, Croația, Muntenegru și Turcia.
In urma unui sondaj Eurobarometru recent, se estimează că incă 5 milioane de oameni știu de existența numărului de urgență 112 in comparație cu anul trecut.
Potrivit unui raport realizat in toate statele membre UE care au implementat serviciul 112:
• 51 % dintre cetățenii UE afirmă că ar suna la 112 in caz de urgență in propria È›ară, față de 47 % in 2012;
• In cinci țări, cel puÈ›in 50 % dintre respondenÈ›i identifică spontan 112 ca fiind numărul la care pot suna in caz de urgență oriunde s-ar afla in UE: Polonia (57 %), Slovacia (55 %), Finlanda (54 %), Luxemburg (53 %) È™i Republica Cehă (50 %).
• Ponderea respondenÈ›ilor care ar suna la 112 in propria È›ară variază de la 96 % in Suedia, pană la 2 % in Grecia.
• Limba engleză poate fi utilizată in 25 de țări europene pe langă Regatul Unit, Irlanda È™i Malta;
• in 14 țări se pot efectua apeluri in limba franceză (pe langă Belgia, FranÈ›a È™i Luxemburg): Bulgaria, Republica Cehă, Finlanda, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Lituania, Țările de Jos, Norvegia, Polonia, Romania, Slovacia È™i Spania;
• limba germană poate fi utilizată in 12 țări: Bulgaria, Republica Cehă, Finlanda, Ungaria, Italia, Lituania, Țările de Jos, Norvegia, Polonia, Slovacia, Spania È™i Romania (pe langă Austria, Belgia, Germania È™i Luxemburg).
• In Regatul Unit, centrele care primesc apeluri de urgență dispun de servicii de interpretare care acoperă 170 de limbi, iar in FranÈ›a un serviciu similar acoperă 40 de limbi.
Sursa: CE