InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

Monitorul educatiei si formarii 2015 arata ca s-au inregistrat progrese in educatie in intreaga Europa

12.11.2015
 

Editia din 2015 a Monitorului educatiei si formarii din UE arata ca mai multe state membre si-au atins obiectivele in ceea ce priveste cresterea numarului de studenti absolventi de niveluri superioare de educatie si in ceea ce priveste reducerea la minimum a celor care parasesc timpuriu sistemul de invatamant. Aceasta inseamna ca Europa este pe calea cea buna pentru atingerea tintelor stabilite in Strategia pentru crestere si locuri de munca pana in 2020. Cu toate acestea, progresul inregistrat in acest domeniu este inegal, existand discrepante intre statele membre si in interiorul acestora. Elevii proveniti din familii dezavantajate si de imigranti sunt mai expusi riscului de a nu atinge standarde educationale minime.

 

Datele colectate pentru organismul de monitorizare arata ca persoanele in varsta de 15 ani cu statut socio-economic scazut sunt de cinci ori mai susceptibile de a nu obtine competente de baza, cum ar fi alfabetizarea si competentele numerice, decat alti tineri provenind din medii mai prospere. De asemenea, datele arata ca elevii de origine straina sunt de doua ori mai susceptibili decat elevii autohtoni sa paraseasca timpuriu scoala.

 

Aceasta situatie este in raport cu reducerea continua a cheltuielilor din bugetele de educatie, care au scazut cu aproximativ 3,2 % pe intreg teritoriul Europei din 2010. Studiul concluzioneaza ca este nevoie de un nou impuls dat investitiilor in educatie, pentru a se crea mai multe sisteme educationale favorabile incluziunii in Europa si pentru a evita cresterea saraciei "educationale", care ramane una din cauzele principale ale somajului si excluziunii sociale. Studiul recomanda statelor membre sa isi concentreze eforturile catre imbunatatirea accesibilitatii, a calitatii si a relevantei sistemelor lor de educatie si formare.

 

Context

 

Monitorul educatiei si formarii 2015 este cea de a patra editie a acestui raport anual, care reflecta evolutia sistemelor europene de educatie si formare, prin reunirea unei game largi de date. El masoara progresele realizate de Europa in indeplinirea obiectivului principal al Strategiei Europa 2020 in domeniul educatiei, care face parte din cadrul mai amplu al strategiei pentru crestere si locuri de munca in UE. Raportul este, de asemenea, punctul de plecare pentru evaluarea performantelor statelor membre ale UE care sta la baza rapoartelor anuale pentru fiecare tara in cadrul semestrului european.

Studiul contribuie, de asemenea, la consolidarea unei baze de elemente concrete pentru politicile in materie de educatie si de formare in sens mai larg si a devenit un instrument de referinta pentru factorii de decizie politica din Europa. El cuprinde o comparatie intre tari, douazeci si opt de rapoarte de tara aprofundate, precum si o pagina web cu date si informatii suplimentare: http://ec.europa.eu/education/tools/et-monitor_ro.htm

 

Invatarea reciproca si o baza consolidata de date concrete sunt esentiale daca statele membre doresc sa abordeze provocari cum ar fi inegalitatile tot mai mari si somajul persistent in Europa. Datele compilate de Monitor pot, de asemenea, contribui la imbunatatirea intelegerii si a reactiei noastre la riscurile de radicalizare din ce in ce mai mari, fapt evidentiat de atacurile de la Paris si Copenhaga la inceputul acestui an. De asemenea, ele pot contribui la solutionarea provocarilor generate de actuala criza a refugiatilor, prin construirea unor societati mai deschise si mai bazate pe coeziune.

 

 

Sursa:CE

Galerie foto

P029557000102-884196.jpg