InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

Emily O'Reilly preia functia de Ombudsman European

01.10.2013
 

In urma alegerii sale de către Parlamentul European, Emily O'Reilly și-a incheiat activitatea de Ombudsman al Irlandei și va prelua funcția de Ombudsman European la 1 octombrie 2013. Emily O'Reilly este succesoarea lui P. Nikiforos Diamandouros, care se retrage după mai bine de zece ani in această funcție.
In legătură cu noul său rol, Dna O'Reilly a declarat următoarele: "Europa nu se confruntă numai cu o criză economică, ci și cu o criză de legitimitate democratică. Negativismul și tendința de fragmentare iau amploare in Europa, increderea cetățenilor in instituțiile europene este in declin și mulți dintre aceștia simt că părerea lor pur și simplu nu contează. Din aceste motive, anul 2014 este un an hotărator pentru Europa și viitorul Uniunii Europene. Unul din rolurile mele active ca și Ombudsman este să aduc problemele cetățenilor in prim plan și să contribui la reducerea distanței dintre aceștia și instituțiile UE.
După douăzeci de ani de la inființarea instituției Ombudsmanului European prin Tratatul de la Maastricht, este momentul să reanalizăm obiectivele sale in scopul de a-i spori impactul și vizibilitatea. Toți cetățenii europeni și rezidenții in UE trebuie să beneficieze de o administrație eficace a cărei atenție să se concentreze integral asupra nevoilor lor. Bazandu-mă pe rezultatele pozitive ale predecesorilor mei in incercarea de a face ca administrația UE sa fie mai transparentă și mai eficace, intenționez să reinnoiesc energia și eficiența Ombudsmanului European impreună cu excelenta și devotata echipă a acestei instituții.
De asemenea, intenționez să colaborez cu Parlamentul European și să interacționez in mod activ cu Comisia Europeana și celelalte instituții ale UE in numele drepturilor și intereselor cetățenilor."
Activitatea Ombudsmanului European
In fiecare an, Ombudsmanul European primește in jur de 2 500 de plangeri de la cetățeni, firme, ONG-uri, universități, autorități locale și alte entități. An de an, instituția deschide peste 450 de anchete. Multe dintre acestea se referă la plangeri in materie de lipsă de transparentă in instituțiile UE, inclusiv la refuzul de a da acces la documente sau informații. Alte cazuri privesc problemele legate de programele și proiectele UE, discriminare sau conflicte de interese in administrația UE.

Pentru mai multe informații despre noul Ombudsman European:
http://www.ombudsman.europa.eu/resources/otherdocument.faces/ro/50735/html.bookmark
Ombudsmanul European investighează plangerile legate de administrarea defectuoasă in cadrul instituţiilor, organelor, oficiilor şi agenţiilor UE. Orice cetăţean sau rezident european, sau o intreprindere ori asociaţie dintraun stat membru poate depune o plangere la Ombudsman.Ombudsmanul oferă un mijloc rapid, flexibil şi gratuit de rezolvare a problemelor cu administraţia UE. Pentru informaţii suplimentare: http://www.ombudsman.europa.eu
Pentru informații de presă: Dna Gundi Gadesmann, Responsabilă mass-media și relații externe, tel.: +32 2 284 26 09, Twitter @GundiGadesmann, @EUombudsman