InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

Drepturile pasagerilor: o noua aplicatie pentru smartphone va va indica toate drepturile dumneavoastra atunci cand calatoriti vara aceasta

05.07.2012
 

Pasagerii blocați in aeroporturi sau care iși așteptă bagajele pierdute pot să folosească de acum incolo o aplicație pentru smartphone pentru a-și verifica drepturile imediat și la fața locului. Tocmai la timp pentru vacanța de vară, Comisia Europeană a lansat o aplicație pentru smartphone care vizează transportul aerian și feroviar și care funcționează pe patru platforme de telefonie mobilă: iPhone și iPad (ale companiei Apple), Google Android, RIM Blackberry și Microsoft Windows Phone 7. Aplicația este disponibilă in 22 de limbi ale UE și vizează deocamdată doar transportul aerian și feroviar, urmand ca in 2013 să fie extinsă și la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum și la transportul maritime
Experiența unei călătorii care nu decurge conform planului este adesea stresantă. Indiferent dacă este vorba de un zbor anulat, de faptul că hotelul din cadrul unui pachet de servicii turistice nu corespunde descrierii sau de orarul modificat al unui tren, pasagerii fac față mult mai ușor situației dacă iși cunosc drepturile.
Pentru fiecare problemă potențială, aplicația explică drepturile pasagerilor. De exemplu, in cazul in care un zbor este anulat și pasagerului i se refuză, prin urmare, imbarcarea, acesta poate avea dreptul la despăgubiri intre 125 - 600 EUR. In cazul in care bagajul dumneavoastră este deteriorat in urma unui accident, ați putea avea de asemenea dreptul la despăgubiri. Totodată, este bine de știut că societățile de transport feroviar și aerian sunt obligate să furnizeze informații transparente privind prețurile și să ajute pasagerii cu mobilitate redusă.
In cazul in care considerați că drepturile dumneavoastră nu au fost respectate, aplicația vă indică, de asemenea, pe cine trebuie să contactați pentru a depune o reclamație.
In timpul unei situații de urgență de mare amploare, așa cum a fost cazul in timpul crizei cenușii vulcanice din Islanda din 2010, aplicația poate, de asemenea, să afișeze informații și sfaturi de călătorie puse la dispoziție de Comisia Europeană.
Toți utilizatorii de smartphone vor putea accesa paginile de descărcare pentru toate dispozitivele prin Codul QR
Sursa CE