InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

Comisia lanseaza o campanie avand ca tema eficienta utilizarii resurselor

18.10.2011
 

In 17 oct 2011 a avut loc lansarea campaniei UE "Generation Awake. Your choices make a world of a difference!" (Generația trează. Alegerile tale pot schimba lumea!), destinată să incurajeze integrarea utilizării eficiente a resurselor in viața de zi cu zi a consumatorilor. Campania a fost inaugurată in Polonia de comisarul european pentru mediu Janez Potočnik și de ministerul polonez al mediului Andrzej Kraszewski. Scopul acesteia este de a sensibiliza publicul in privința nevoii de a utiliza in mod judicios resursele naturale limitate și de a-i incuraja pe cetățeni să reflecteze asupra modului in care deciziile lor de cumpărare afectează planeta.
Comisarul european pentru mediu, Janez Potočnik, a declarat: "In condițiile in care economia noastră este in dificultate, iar resursele de care dispunem sunt in scădere, este timpul să reevaluăm o parte din obiceiurile noastre. Pe langă faptul că ajută la protejarea mediului, utilizarea mai atentă a resurselor economisește in același timp bani și reduce costurile agenților economici. Este vorba de a face mai mult folosindu-ne de mai puțin. Cu toții putem face ceva. Trebuie doar să ne trezim!"
Trezirea unei generații
Mesajul-cheie este "consumă altfel - gandește inainte să alegi!". Prin alegeri corecte putem să ajutăm cu toții la prezervarea resurselor naturale, la realizarea de economii, la reducerea impactului nostru asupra mediului și la garantarea unui viitor mai durabil pentru noi toți.
Principalele instrumente ale campaniei sunt un clip viral, un site web consacrat acestei teme și o pagină Facebook unde vizitatorii sunt incurajați să se alăture "generației treze" (Generation awake) și să accepte provocările propuse, de exemplu să utilizeze exclusiv transportul public timp de o lună sau să iși reducă timpul petrecut sub duș, pentru a economisi apa.
Lansarea acestei campanii la nivel european are loc in Polonia, țara care deține in prezent președinția rotativă a Consiliului UE. La evenimentul de lansare de la Varșovia a fost instalat un stand unde vizitatorii vor primi sfaturi privitoare la bucătăria și moda "durabile", precum și la utilizarea eficientă a energiei. Se va organiza, de asemenea, o dezbatere pe tema "Your choices make a world of difference" (Alegerile tale pot schimba lumea!), la care vor participa Janez Potočnik, ministrul Kraszewski și reprezentanții ONG-urilor și ai sectorului privat.
Anul acesta se vor mai organiza evenimente de lansare in Republica Cehă, Ungaria și Regatul Unit.
Contextul campaniei: De ce eficiența utilizării resurselor?
Eficiența utilizării resurselor se referă la sustenabilitate - să facem mai mult folosind mai puțin, precum și la reducerea la minim a impactului asupra mediului. Este vorba de a face alegerile corecte pentru a asigura o bună calitate a vieții, nu doar in prezent, ci și pentru generațiile viitoare.
Utilizarea mai eficientă a resurselor este singura modalitate de atingere a nivelului de sănătate, prosperitate și calitatea vieții la care aspirăm cu toții, ținand cont de limitele planetei. Pentru a ajunge să utilizăm eficient resursele trebuie să ne schimbăm felul de a gandi și tiparele comportamentale, ținand cont de consecințele alegerilor noastre asupra resurselor naturale. Nu este vorba de a consuma mai puțin, ci de a consuma altfel.
Viitorul nostru depinde de modul in care utilizăm resursele in prezent. Dornici să ne ameliorăm standardul de viață, tindem să consumăm fără să ne mai gandim la consecințe. Uităm de impactul comportamentelor noastre asupra unor resurse naturale precum apa, solurile fertile, aerul curat și biodiversitatea. Iar acest lucru se plătește: pe măsură ce aceste resurse devin mai rare, ne punem in pericol viitorul.
Agenții economici pot chiar profita de această ocazie. O eficiență mai mare poate conduce la reducerea costurilor. Produsele sustenabile și serviciile noi deschid noi piețe. Inovarea poate duce la o mai mare competitivitate și poate crea locuri de muncă.
Pentru a afla toate detaliile, vizitați site-ul web al campaniei, realizat in mai multe limbi: www.generationawake.eu
Videoclipul "generation awake": http://www.youtube.com/user/GenerationAwake