InfoWatch

InfoWatch

Abonare la serviciul InfoWatch:







 
Enterprise Europe Network
username

creati un cont nou creati un cont

Stiri EENultimele noutati din reteaua EEN

Abonati-va la feed-ul de stiri

Comisia Europeana lanseaza o campanie care vizeaza implicarea mai multor femei in domeniul stiintei si al inovarii

22.06.2012
 

In condițiile in care Uniunea Europeană are nevoie de circa un milion de noi cercetători pană in 2020, Comisia Europeană a lansat astăzi o campanie al cărei scop este să stimuleze interesul mai multor tinere pentru domeniul științific și să convingă mai multe femei să iși facă din cercetare o carieră. Femeile reprezintă peste jumătate din numărul studenților din UE și 45% dintre persoanele care obțin doctorate, insă numai o treime din numărul cercetătorilor de carieră. De asemenea, femeile cu titlul de doctor reprezintă o minoritate in domenii ca ingineria sau industria. Campania se va desfășura pe parcursul a trei ani; intr-o primă etapă, ea iși propune să starnească interesul adolescentelor pentru studiul științelor, al tehnologiei, al ingineriei și al matematicii. Ulterior, accentul se va deplasa, la modul mai general, către studente, care vor fi incurajate să se indrepte către o carieră in cercetare.
Máire Geoghegan-Quinn, Comisarul european pentru cercetare, inovare È™i È™tiință, a declarat in legătură cu acest subiect: "Această campanie le va arăta femeilor că È™tiinÈ›a nu este domeniul exclusiv al bărbaÈ›ilor in varstă, cu halate albe. ȘtiinÈ›a oferă posibilități de carieră fantastice È™i ocazia de a schimba cu adevărat ceva pentru societate È™i pentru viitor. Subreprezentarea femeilor intr-un sector vital pentru economie nu are nicio logică intr-un moment ca acesta, cand Europa luptă pentru creÈ™tere economică È™i locuri de muncă. Sperăm ca prin exemple pozitive È™i explicand ce opÈ›iuni există să putem convinge mai multe tinere să aleagă drumul È™tiinÈ›ei".
De obicei, tinerii iau decizii fundamentale cu privire la carieră intre 13 și 17 ani. In această perioadă din viața școlară, ei se apropie sau, dimpotrivă, se indepărtează de materiile exacte. Din acest motiv, prima parte a campaniei se va adresa adolescentelor din licee, sub sloganul "Science: it's a girl thing". Intr-o a doua etapă, scopul campaniei va fi să incurajeze studentele să se dedice unei cariere științifice.
Campania va repune in discuție stereotipuri legate de știință și le va demonstra tinerelor și femeilor in general că acest domeniu poate fi plăcut și poate oferi numeroase oportunități. Campania va combate o serie de idei invechite legate de cariera unui om de știință și va ilustra legătura dintre activitățile actuale de cercetare și nevoile societății. Cercetarea și inovarea sunt elemente esențiale care contribuie la identificarea unor soluții concrete pentru probleme aflate la ordinea zilei, cum ar fi securitatea alimentară și energetică, protecția mediului și schimbările climatice sau ingrijirea sănătății. Mai multe femei care lucrează deja in domeniul cercetării vor fi prezentate drept modele de urmat prin intermediul presei și al unor evenimente și ateliere speciale.
Context
Campania se va derula in 2012 și 2013 in toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene. In 2012, primele evenimente vor avea loc in șase țări: Austria, Belgia, Germania, Italia, Țările de Jos și Polonia. Campania se lansează in paralel cu programul Orizont 2020, propus de Comisia Europeană cu scopul de a crește finanțarea UE pentru cercetare și inovare pentru perioada 2014-2020 la 80 de miliarde EUR, comparativ cu fondurile de 55 de miliarde EUR disponibile in cadrul actualei alocări bugetare pe șapte ani.
Informatii suplimenatre:
Website-ul campaniei: http://ec.europa.eu/science-girl-thing/